موسسه تحقیقاتی ABI به تازگی گزارشی از میزان فروش جهانی تلفن‌های همراه در سه ماه اول سال ۲۰۱۴ منتشر کرده.

مطابق با این گزارش مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۵S محبوبترین تلفن هوشمند دنیا در این بازه است.

 

Screen Shot 2014-07-08 at 4.22.53 PM

 

 

رتبه دوم تا چهارم در اختیار سری گلکسی S سامسونگ است.آیفون ۴S هشت گیگابایتی هم در جایگاه پنجم ایستاده.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, | 4:7 | نویسنده : حسين قائدى |

20140703-130027-46827558.jpg

اوایل این هفته بود که اپل نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ از سیستم عامل او اس ایکس را برای کامپیوترهای کلاس دسکتاپ خود عرضه کرد. همانطور که از آرایش عدد این نسخه برمی‌آید، آپدیت برای حل باگ‌هایی مختلف در زمینه‌هایی نظیر برخواستن دستگاه از حالت اسلیپ یا اتصال وای‌فای آن عرضه شده است. علاوه بر این بهبودها، به تازگی بسیاری از ویرایشگران حرفه‌ای ویدیو که از مک پرو جهت انجام امور خود استفاده می‌کنند پس از نصب این نسخه اعلام کرده‌اند که مشکلاتی که پیش از این در هنگام فرآیند رندر و گرفتن خروجی بر روی نسخه‌ی قبل او اس ایکس شاهد بودند حل شده است. ناسازگاری کارت گرافیک مک پروهای ۲۰۱۳ که دارای موتور گرافیکی AMD D700 و D500 هستند موجب می‌شد در حین فرآیند گرفتن خروجی از پروژه‌های ویدیویی مشکلات عدیده‌ای نظیر تأخیر در فرآیند، افتادن خط‌های صورتی و سبز بر روی تصویر، فریز و کرش اپلیکیشن‌های مختلف پیش بیاید.

 

 

20140703-130217-46937232.jpg

 

اپل هفته‌ی گذشته طی این پست اعلام کرد که از مشکلات آگاه است و امروز طی آپدیتی لینک بحث در فرومی که کاربران از حل‌شدن موضوع با نصب او اس ایکس ۱۰.۹.۴ سخن گفته‌اند را به پست اضافه کرده است. همانطور که از کامنت‌های این پست منتشرشده در فروم ادوبی برمی‌آید، کاربران با موفقیت توانسته‌اند Premiere Pro را بر روی مک پروهای دارای او اس ایکس ۱۰.۹.۴ نصب کنند.

کاربران فروم CreativeCow نیز در این پست از موفقیت در ادیت بدون اشکال ویدیو با اپلیکیشن‌های ادوبی بر روی مک پروی آپدیت‌شده خبر داده‌اند:

 

 

20140703-130353-47033149.jpg

 

این مشکل برای نرم‌افزارهای شرکت Blackmagic نیز مرتفع شده است. کاربران فروم‌های Blackmagicاعلام کرده‌اند تمامی مشکلات با نصب نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ حل شده است:

 

 

20140703-130516-47116031.jpg

 

برخی کاربران بر روی نسخه‌ی ۱۰.۹.۳ از بروز مشکلاتی در هنگام استفاده از نمایشگرهای متعدد نیز گزارش کرده بودند که نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ این مشکلات را نیز حل کرده است. خبر خوبی است فهمیدن این که اپل قادر به حل‌کردن دو مورد از آزاردهنده‌ترین مشکلات کاربران مک پرو بوده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 1:26 | نویسنده : حسين قائدى |

 p2 p3 p4 p5 p6 p7 p8 p9 p10

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 1:20 | نویسنده : حسين قائدى |

HT1212-disabled_connect-001-en1

هرچقدر هم هر روز یک رمز ۴ رقمی را بر روی دیوایسمان بزنیم باز هم ممکن است به دلایلی همچون خستگی یا عدم تمرکز چندین بار متوالی رمز آی دیوایسمان را اشتباه بزنیم و به مشکل بر بخوریم

دیوایس های اپل پیش از اینکه به دلیل وارد کردن اشتباه رمز قفل شوند به شما ۶ بار امکان می دهند اشتباه کنید و پس از ۶ بار برای مدت کوتاهی اجازه ی وارد کردن رمز را به شما نمی دهند. اگر پس از این مدت کوتاه رمز را درست وارد کنید مشکل برطرف می شود اما اگر باز هم رمز را اشتباه وارد کنید دیوایس به اصطلاح Disable می شود و اینجاست که شما با مشکل مواجه می شوید.

در صفحه ی پشتیبانی اپل راهی برای حل این مشکل ارائه شده است که شما نیز می توانید این راه حل را امتحان کنید. البته این راه حل فقط در صورتی جوابگو است که تا پیش از این مشکل حداقل ۱ بار دیوایس خود را با کامپیوتر Sync کرده باشید

۱-دیوایس را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و آیتونز را باز کنید

۲-صبر کنید تا آیتونز دیوایس را بشناسد سپس روی نام دیوایس کلیک راست کنید و گزینه ی Backup را انتخاب کنید

۳-دیوایس خود را ریستور کنید و سپس بک آپی که گرفته اید را روی دیوایس بریزید

 

نکته ای که در صفحه ی پشتیبانی اپل آمده است این است که با ریستور کردن دیوایس “ممکن است” بتوانید این مشکل را حل کنید! همچنین در این صفحه نوشته شده است که اگر دیوایس را به کامپیوتر وصل کردید و از شما رمز عبورتان خواسته شد باید از یک کامپیوتر دیگر جهت ریستور استفاده کنید.

اما اگر تا به حال دیوایس خود را با آیتونز Sync نکرده اید کار کمی مشکل تر است. در صورتی که تا به حال این کار را نکرده باشید در هنگام وصل کردن دیوایس به آیتونز با این ارور مواجه خواهید شد.

 

 

HT1212-itunes_alert-001-en

 

 

1-مطمئن شوید کابل اتصال را از دستگاه جدا کرده اید

۲-دیوایش را خاموش کنید

۳-دکمه ی هوم را نگه دارید و  بدون اینکه آن را رها کنید همزمان کابل اتصال را به دیوایس متصل کنید

در این حالت دیوایس شما وارد Recovery Mode می شود که می توانید بدون دردسر آن را ریستور کنید

 

اگر اپلیکیشن Find my iPhone را روی دیوایس خود فعال کرده باشید کافیست از طریق یک کامپیوتر یا از طریق یک دستگاه دیگر وارد اکانت خود شوید و روی Erase iPhone کلیک کنید. در این صورت تمام طلاعات پاک شده و دیوایس بدون Passcode قابل استفاده است

 

 

2013-01-12-09.22.49

 

 

با توجه به تمام مواردی که گفته شد میبینید که در صورت به وجود آمدن همچین مشکلی تنها راه موجود ریستور کردن دیوایس است بنابراین بهترین کار این است که سعی کنید همیشه بک آپ به روز از اطلاعاتتان داشته باشید و برای دوستانی که جیلبریک هستند نیز بهتر است اطلاعاتشان را به صورت دستی بک آپ گرفته و در جای امنی نگه داری کنند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 1:15 | نویسنده : حسين قائدى |

20140707-232026-84026897.jpg

همانطور که خدمتتان عرض کردیم، اپل ساعاتی پیش بتای سوم آی‌اواس ۸ را برای استفاده و تست توسط توسعه‌دهندگان عرضه کرد. مطابق وعده‌ی داده شده در پست اعلام انتشار و روند همیشگی‌ای که در این زمینه پی می‌گیریم، در این پست سعی کرده‌ایم لیست جامع تغییرات رخ داده در این نسخه را لیست کنیم:

Handoff: بالاخره گزینه‌ی فعالسازی قابلیت Handoff به قسمت General در Settings سیستم عامل اضافه شده است.

iCloud Drive: صفحه‌ی خوشامدگویی سرویس جدید آی‌کلاود درایو پس از نصب نمایش داده شده و به معرفی این سرویس و فراهم‌کردن راه فعال‌کردن آن می‌پردازد.

App Analytics: پس از نصب این نسخه صفحه‌ی جدیدی تحت عنوان App Analytics نمایش داده می‌شود که در آن کاربر می‌تواند مشخص کند که آی‌اواس اطلاعات مربوط به کرش یا سایر فعالیت‌های اپلیکیشن‌ها را به اطلاع برنامه‌نویسشان برساند یا نه.

Wallpapers: پس‌زمینه‌های جدیدی به مجموعه‌ی پس‌زمینه‌های پیش‌فرض آی‌اواس اضافه شده است.

QuickType Keyboard: گزینه‌ی جدیدی به بخش تنظیمات کیبورد جهت فعال‌کردن قابلیت QuickType که از قابلیت‌های نوی آی‌اواس ۸ است اضافه شده است.

Weather: تغییرات گسترده‌ای در نحوه‌ی نمایش اطلاعات اپلیکیشن آب و هوا رخ داده است.

این تغییرات موارد شناسایی‌شده تاکنون هستند. به موازات اطلاع یافتن از موارد جدید این پست نیز آپدیت خواهد شد.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 1:14 | نویسنده : حسين قائدى |

 

لیز نیتن، از یک بیماری عصبی رنج میبرد که باعث میشود گاهی اوقات موقع بلند شدن از سرجایش، تعادلش را از دست بدهد و مدتی از هوش برود.

search_web_siri_iphone_5s_hero

 

در جریان یکی از آخرین حمله‌های عصبی لیز، دختر بچه دو ساله اش آیفونِ او را برمیدارد، دکمه‌ی home را نگه میدارد و به کمک سیری به اورژانس زنگ میزند.

لیز از قبل به فرزندش آموخته بود که در صورتی که از هوش رفت، چطور به کمک سیری امداد بخواهد. این ماجرا، به خوبی اهمیت یک رابط کاربردی ساده و کارآمد را آشکار میکند و نقش حیاتی‌ای که این رابط‌ها میتوانند ایفا کنند را به طراحان گوشزد میکند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 تير 1393برچسب:, | 16:35 | نویسنده : حسين قائدى |

توجه:حتما برای اتصال این دستگاه به برق، از آداپتور 110 به 220 ولت که با دستگاه همراه شده است، استفاده کنید!

 

Xbox One، دوست داشتنی، سریع، مجهول

در زمانه‌ی عجیبی به سر می‌بریم. در خبرهای تکنولوژی، از کفش‌هایی می‌خوانیم که Wi-Fi دارند. از اتوموبیل هایی که پرواز و از پرینترهایی که پیتزا چاپ می‌کنند. دست کم از این سه مورد، هیچ کدام به صورت گسترده، تولید و استفاده نشده‌اند. پس روبات‌های خدمتکاری که قرار بود در خانه و محل کار، ما را تر و خشک کنند کجا هستند؟ هنوز هم که به هتلی پنج ستاره بر روی ماه نرفته‌ایم! این بود آینده ای که 30 سال پیش متصور بودیم؟ از همه‌ی این‌ها که بگذریم، در کنسول بازی جدید مایکروسافت، یعنی Xbox One، می‌توان فن آوری هایی را مشاهده کرد که احتمالا جزو تخیلات و آرزوهای پیش گویان سه دهه‌ی پیش بوده‌اند. اینکه جلوی دستگاه بنشینید و با صدای رسا بگویید، Xbox, ON!، سپس دستگاه روشن شود خیلی شگفت انگیز است. اینکه جلوی دستگاه بایستید و کاراکتر درون بازی کوچکترین حرکت بدن شما را تقلید کند هم معجزه آساست. Xbox One نسل سوم کنسول‌های بازی مایکروسافت به حساب می‌آید که پس از Xbox 360 موفق و Xbox نخستین، در سال 2013 به بازار آمده است و می‌رود که در چند سال آینده، رقیب پایاپای PS4 باشد.

 

 

سخت افزار

همانطور که در نقد و بررسی PS4 هم اشاره کردیم، Xbox One کنسولی کاملا بزرگ است که به شکل یک مکعب مستطیل مشکی رنگ ساخته شده. البته رویمان نشد که مثل PS4 آن را یک تخته سنگ بخوانیم. این در حالیست که Xbox One برای این لقب محق‌تر است. Xbox 360 با طراحی قوسی شکل، هم جذاب‌تر و هم 10 درصدی از Xbox One کوچکتر است. Xbox One کنسولی کاملا بزرگتر از PS4 است. هرچند که Xbox One دستگاه بزرگتری است، ولی سازنده حتی زحمت این را به خود نداده که آداپتور برق را درون دستگاه جای دهد و متاسفانه مثل مدل قبلی، آداپتور برق همانند یک پاره آجر همواره بیرون از دستگاه است. این در حالیست که با وجود جثه‌ی کوچک PS4، آداپتور برق درون دستگاه جای داده شده است.

 

 

چند هفته‌ی پیش که برای نخستین بار Xbox One را دیدیم، به نظرمان آمد که چقدر شبیه به تصورات یک طراح صنعتی در سال 1973، از یک پخش کننده‌ی VCR در سال 2000 است. طراحان این کنسول سعی کرده‌اند مقداری ظاهر فشن به آن بدهند و از پلاستیک مشکی مات و براق در بدنه‌ی آن استفاده کرده‌اند. بدین ترتیب به جای درست کردن ابرو، چشمش را کور کرده‌اند و در تمام محلی که پلاستیک براق استفاده شده، Xbox One به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. البته واقعا کنسول بازی دستگاهی نیست که همواره بخواهید به آن دست بزنید و پس از نصب، برای همیشه زیر تلویزیون شما جای می‌گیرد.

 

 

وقتی کنسول را به صورت افقی روی میز قرار می‌دهیم، نیمی از صفحه‌ی بالایی که توسط شبکه‌ی خروجی تهویه پوشانده شده، قابل مشاهده می‌شود. مشخص است که سیستم کولینگ ضعیف Xbox 360 حسابی روی ذهن طراحان Xbox One اثر گذاشته و سعی کرده‌اند که دیگر آن فاجعه تکرار نشود. البته جالب این جاست که تلاش نکرده‌اند با فن‌های پر قدرت و پر سر و صدا این نقص را جبران کنند و خوشبختانه کنسول عملکردی کاملا کم سر و صدا دارد. احتمالا علت جثه‌ی بزرگ دستگاه، کمک کردن به خنک ماندن دستگاه بوده است.

 

 

از روبرو که به دستگاه نگاه کنیم، تنها شیاری که می‌توان در آن قسمت مشاهده کرد، ورودی مکشی بلوری است. پلاستیک‌های اطراف آن هم از نوع مشکی مات است تا نگران بر جای ماندن اثر انگشت خود در آن قسمت نباشید. در عوض دکمه های لمسی در قسمت روبرو سمت راست قرار دارند و توسط پلاستیک مشکی براق احاطه شده‌اند. البته شاید ترجیح بدهید که کنسول را با فرمان صوتی، و با گفتن جمله‌ی Xbox ON! روشن کنید.

 

 

یکی از پورت‌های USB این کنسول در قسمت سمت چپ بدنه قرار گرفته است. در قسمت سمت چپ و متمایل به جلو. بدین ترتیب دست کم می‌توانید گیم پد را خیلی آسان شارژ کنید. اما به قسمت پشتی که برویم، جاییست که با انبوه پورت‌ها مواجه می‌شویم. ورودی پاور، دو پورت دیگر USB 3.0، پورت Ethernet، HDMI، یک پاور USB و خروجی صوتی اپتیکال.

 

 

متفاوت با PS4

درون Xbox One ای پی یوی 8 هسته ای Jaguar ساخت کمپانی AMD قرار گرفته است. یعنی تقریبا همان چیزی که بر روی PS4 هم یافت می‌شود. تفاوت اصلی در سرعت نهفته است. به صورتی که سرعت چیپ Xbox One در حدود 1.75 گیگاهرتز و PS4 حدود 1.6 گیگاهرتز است. بعلاوه تعداد هسته های GPU این دو نیز تفاوت می‌کند. Xbox One دارای 12 قطعه‌ی GCN Compute با 768 شیدر در مجموع است و این در حالیست که PS4 دارای 18 قطعه از اولی و 1152 شیدر است. این باعث می‌شود که PS4 از نظر قدرت پردازش گرافیکی خام کاملا برتر از Xbox One باشد و حتی سرعت ساعتی بالاتر 854 مگاهرتزی GPU ایکس باکس در برابر 800 مگاهرتز PS4 نتواند این اختلاف را جبران کند.

برای اینکه اختلاف عمیق‌تر شود، باید گفت که هرچند هر دو از 8 گیگابایت حافظه‌ی RAM بهره می‌برند، ولی رم PS4 از نوع GDDR5 با سرعت 5500 مگاهرتز در برابر 2133 مگاهرتز رم DDR3 در Xbox One است. این باعث می‌شود که پهنای باند بین CPU، GPU و RAM در PS4 کاملا بیشتر باشد. در ضمن نباید فراموش کنیم که همواره در Xbox One قسمتی از توان سخت افزاری صرف کینکت و سیستم عامل مفصل‌تر آن می‌شود. در حالی که در PS4 این چنین نیست.

البته در انجام بازی‌هایی چون Forza 5 و Ryse ممکن است اصلا این تفاوت گرافیکی به نظرتان نیاید و بازی‌ها خیلی خوب باشند، ولی مسئله‌ی اصلی در رزولوشن است. بازی‌هایی مثل Battlefield 4 و Call Of Duty: Ghosts بر روی Xbox One با رزولوشن 720p HD و بر روی PS4 با رزولوشن Full HD پخش می‌شوند. هرچند که باز هم در یک فاصله‌ی مناسب از تلویزیون و بر روی پنل های کوچکتر از 46 اینچ چندان متوجه تفاوت نخواهید شد.

 

 

 

 

گیم پد

برخلاف گیم پد PS4، گیم پد Xbox One را می‌توان یک دسته‌ی بازی کاملا استاندارد دانست. گیم پدی که نسبت به مدل قبلی‌اش بر روی Xbox 360، نه انقلابی، بلکه تنها یک بهبود بوده است. همچنان می‌توانیم همان استیک‌های شستی که در یک ردیف قرار نگرفته‌اند را ببینیم. بعلاوه‌ی D-Pad، چهار دکمه‌ی عملکردی، دو دکمه‌ی وسط و البته، دکمه‌ی Xbox Home. آن دو دکمه‌ی وسط، دیگر Start و Back نیستند و تنها Menu و View را شامل می‌شوند. این دو چه در بازی و چه در بیرون از آن، می‌توانند کاربردهای زیاد و مختلفی داشته باشند. بر روی استیک‌های شستی هم تلاش زیادی انجام گرفته تا احتمال لغزش انگشت را کاهش دهد. بدین ترتیب که علاوه بر مقعر بودن، لبه‌ها از لاستیک زبر و طرح دار ساخته شده‌اند. این واقعا خوب است و عملکرد استیک‌ها حتی از Dual Shock 4 نیز بهتر است. خود استیک‌ها حرکتی نسبتا روان‌تر نسبت به مدل قبلی دارند و دقت آن‌ها تقریبا یکسان است.

 

 

هرچند که گیم پد Xbox 360 خیلی خوب بود، ولی نقطه‌ی ضعف آن را می‌شد در D-Pad اش مشاهده کرد. البته در سال 2010 یک نسخه‌ی بهبود یافته از دسته بازی 360 ارائه شد که D-Pad بهتری داشت، ولی گیم پد One از آن هم بهتر است. اکنون دکمه های D-Pad کلیک‌های خیلی مشخصی دارند و عملکردی عالی را ارائه می‌دهند. البته بهتر است که در بازی‌های امروزی، دیگر از این دکمه‌ها برای هدایت کاراکتر استفاده نکنید و از همان استیک‌ها بهره ببرید.

 

 

Impulse Triggers نامی است که مایکروسافت بر روی دکمه های تریگر گیم پد Xbox One نهاده است. هرچند که اسمی کمی ناجور دارند، ولی این دکمه های جدید دارای لرزاننده، حقیقتا پدیده های خوبی هستند. در واقع می‌توان گفت که اگر تاچ پد ویژگی مثبت Dual Shock 4 بود، قطعا ایمپالس تریگر ویژگی مثبت گیم پد ایکس باکس وان است. توصیف میزان کارآمدی آن‌ها مقداری مشکل است، واقعا باید امتحان کنید تا احساس واقعی آن را دریابید. همچنین به لطف لاستیکی که بین تریگرها و بدنه قرار گرفته، صدای فشرده شدن کمتری را نیز تولید می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان به آن وارد دانست، دکمه های Shoulder است که مقداری سفت‌تر از دکمه های مشابه بر روی دسته‌ی 360 می‌باشند. شارژدهی باتری با در نظر گرفتن اینکه انرژی از طریق دو عدد باتری AA تامین می‌شود فوق‌العاده است. به صورتی که در عرض یک هفته و نیمی که باتری‌های قابل شارژ را درون آن گذاشته بودیم، هیچ وقت تمام نشدند. در عین حال خوبی‌اش این است که با اتصال گیم پد از طریق کابل میکرو USB به پورت USB کنسول می‌توانید آن‌ها را شارژ کنید.

 

 

کینکت

بیشتر ما بر روی گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت خود دوربین داریم. کنسول بازی ایکس باکس وان هم دوربین دارد. همانطور که در نخست اشاره کردیم، کینکت را می‌توان از جمله تصورات 30 سال پیش بشر دانست که اکنون محقق شده است. کینکت با دوربینی Full HD که می‌تواند حتی در تاریکی ببیند و تپش قلب شما را تشخیص دهد! حتی وقتی ایکس باکس خاموش است، کینکت همیشه می‌شنود تا هر زمان فرمان دادید، کنسول را روشن کند. کمی ترسناک شد، نه؟

 

 

کینکت همان چیزیست که اختلاف قیمت 100 دلاری بین PS4 و Xbox One را رقم زده است. کینکت 2 اکنون جزئی جدایی ناپذیر از Xbox شده است و دقیقا همان ویژگی است که خریداران را بین انتخاب PS4 و Xbox One به تامل وا می‌دارد. دوربین و میکروفون کینکت بر روی ستون سیاه رنگی که در کنار تلویزیون قرار می‌گیرد، قرار دارند. این دستگاه کاملا بزرگتر از چیزیست که بر روی Xbox 360 وجود داشت. بوسیله ی فرمان صوتی تقریبا هرکاری می‌توانید با کنسول انجام دهید و اتفاقا نسبتا سهل و سریع است. با این حال احتمالا آخرش به همان کنترل از طریق دسته روی خواهید آورد. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که کینکت به ما ارائه می‌دهد، قابلیت تشخیص چهره است. تشخیص چهره‌ی ایکس باکس وان خیلی سریع و بی خطا کار می‌کند. بعلاوه حسی از مالکیت شخصی بر روی کنسول را به شما القاء می‌کند. میدان دید دوربین کینکت کاملا گسترده تر از مدل پیشین شده  تا برخلاف کینکت قبلی، نیازی به چرخیدن فیزیکی نداشته باشد. تشخیص حرکت و بدن کینکت هم به طرز اعجاب آوری بهتر شده است. حرکات بدن خیلی دقیق درک می‌شود و این را به خصوص در رقص می‌توان به خوبی فهمید. در ضمن کینکت 2 می‌تواند تا 6 نفر را به صورت همزمان تشخیص دهد و حرکات آن‌ها را ردیابی کند. ظاهرا که کینکت توانایی آنالیز تا 2 گیگابایت دیتا در ثانیه را دارد. البته مشکلاتی هم وجود دارد، برای مثال کمینه ی فاصله ی قرار گرفتن در مقابل دوربین کینکت که توسط مایکروسافت توصیه شده، حدود 1.4 متر است که در آپارتمان های امروزی، خیلی کم نیست.

 

 

 

Smart Glass

در نقد و بررسی PS4، توضیحاتی را درباره‌ی Dual Screen دادیم. همان فن آوری که شما می‌توانید تصویر PS4 را بر روی PS Vita داشته باشید و حتی بازی هم بکنید. خوب، مایکروسافت هم برای Xbox One شبیه به این را دارد. در حقیقت باید گفت که مایکروسافت اولینی بود که این امکان را بر روی کنسول خود گذاشت. بعد از آن هم نه سونی، بلکه نینتندو با دستگاه Wii U بود.

 

 

اسمارت گلس در حقیقت اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت ها است که برای همه‌ی سیستم عامل‌های شناخته شده مثل اندروید، iOS و Windows Phone وجود دارد و جهت تماشای اینترفیس ایکس باکس بر روی دیوایس هوشمند ساخته شده. خوشبختانه دیگر مثل Xbox 360 لازم نیست به سرورهای آنلاین متصل شوید و اتصال مستقیم از طریق Wi-Fi دیوایس هوشمند به کنسول وجود دارد. این یک سری مزیت‌ها از جمله عملکرد و پاسخگویی سریع را رقم زده است. البته بازی‌های نسبتا محدودی هستند که بتوانند بدین صورت اجرا شوند. یکی از آن‌ها Battlefield 4 است و دیگری Dead Rising 3 است. در حقیقت خارج از بازی، اسمارت گلس کارآمدتر است و می‌تواند به عنوان ریموت کنترل کنسول بازی، در حوزه ای مثل Home Entertainment کاربرد داشته باشد.

نرم افزار

اگر یک نکته‌ی مشترک آزار دهنده در PS4 و Xbox One وجود داشته باشد، همان Day One Patch است. هنگامی که برای نخستین بار کنسول را روشن می‌کنید، سعی می‌کند که به اینترنت متصل شود و Patch مربوطه را دانلود کند. این Patch اصلا کم حجم نیست و خلاصه 500 مگابایتی از حجم اینترنت شما را طلب می‌کند. پس از دانلود، کنسول Restart می‌شود و کار نصب آغاز می‌گردد. بعد از نصب همه چیز در اختیار شماست. با اینترفیسی مواجه می‌شوید به غایت شبیه به واسط کاربری ویندوز 8. Dashboard آن بسیار ساده است و کاشی‌ها، محدود به میانبرهایی می‌شوند که به آن‌ها احتیاج دارید. در حالی لیست دوستان شما در سمت چپ قرار دارد که بزرگ‌ترین پنجره که در میان صفحه باز شده، اپلیکیشن اکنون فعال شما را نشان می‌دهد. این در حالیست که این پنجره‌ی بزرگ با کاشی‌های کوچکتر که اپلیکیشن های تازه استفاده شده یا فعال را نشان می‌دهد احاطه شده است. در کل به نظر ما اینترفیس جایی است که عملکرد Xbox one از PS4 بهتر می‌باشد و خیلی ساده و قابل فهم تر است.

 

 

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، روشن کردن کنسول بازی از طریق گفتن جمله‌ی، Xbox ON! بسیار هیجان انگیز است. البته کنسول واقعا در حالت خاموش قرار ندارد و در حقیقت در خواب است. این را با تشخیص چهره برای تشخیص اینکه شما صاحب واقعی آن هستید که ترکیب کنیم، به طور کلی 15 ثانیه ای طول می‌کشد تا Xbox One از خواب بیدار و آماده‌ی به کار شود. منتها دقت کنید که جمله‌ی Xbox ON را خیلی واضح و رسا بیان کنید. در غیر این صورت مجبور می‌شوید که این جمله را چند بار بگویید و شاید اگر کسی هم آن دور و اطراف باشد کمی احساس حماقت کنید. این فرمان صوتی به جز روشن کردن دستگاه در جاهای دیگر هم کاربرد دارد. هروقت خوب کار می‌کند آن را تحسین می‌کنید و هر وقت خوب کار نمی‌کند تصمیم می‌گیرید که دیگر از آن استفاده نکنید.

توانایی‌های مالتی تسکینگ این کنسول هم خیلی خوب است. به طور همزمان می‌توان سه اپلیکیشن و یک بازی را فعال نگه داشت. البته بسته به اینکه اپلیکیشن ها و بازی چقدر از حافظه‌ی شما اشغال می‌کنند، تعداد می‌تواند کمتر شود. برای مثال برنامه‌ی Skype حجم بیشتری از حافظه را نسبت به NetFlix و Hulu Plus اشغال می‌کند. از طریق فرمان صوتی می‌توانید بین اپلیکیشن ها سوییچ کنید. وقتی که کنسول را بر روی حالت خواب یا همان Always On قرار می‌دهید تا با فرمان صوتی بیدار شود، پس از بیدار شدن می‌توانید به همان قسمتی از بازی که آن را متوقف کرده بودید بروید.  این خیلی خوب است. با این حال اگر در همان حالت خواب بودن کنسول، مثلا به آن دستور بدهید که به بازی Dead Rising 3 برود، در حالی که پیش از آن در بازی Forza Motorsport 5 توقف کرده باشید، به یکباره همه‌ی دست آوردی که در بازی قبلی کسب کرده بودید از بین می‌رود.

Xbox Live

زمانی Xbox Live نقطه‌ی قوت بزرگ کنسول مایکروسافت به حساب می‌آمد. اما سونی بیکار ننشست و امکان بازی آنلاین بسیار آسان و سریع را برای کنسول خود فراهم کرد. مایکروسافت برای اینکه همچنان بتواند در کورس رقابت باقی بماند، طبق روایاتی، از 300 هزار سرور برای پشتیبانی از بازی آنلاین این کنسول بهره جسته است. همانند PS4، تعداد دوستانی که می‌توانید داشته باشید از 100 بالاتر رفته و در حالی که در PS4 به 2000 رسیده، در Xbox One در عدد 1000 است. 1000 دوست هم همچنان خیلی زیاد است و البته مایکروسافت پدیده ای به نام Follower را هم اضافه کرده است. دقیقا مثل همان چیزی که در فیس‌بوک می‌بینیم. به طور کلی تصور کنید که یک حساب توییتر دارید پر از فعالیت‌های مربوط به بازی. تازه به کمک Skype Audio Codec می‌توانید صدای دوستانتان را هم بشنوید.

 

 

درست همانند PS4، با استفاده از سرویس Skydrive مایکروسافت می‌توانید کلیپ‌هایی از بازی در حال انجام خود را ضبط و آپلود کنید. این کار خیلی هم آسان است. کافیست که در حین بازی بگویید: Xbox, Record that! در این هنگام خود کنسول 30 ثانیه از بازی شما را ضبط و بر روی اکانت آنلاین شما آپلود می‌کند. برای کلیپ‌های طولانی‌تر تا 5 دقیقه، می‌توانید با گفتن جمله‌ی، Xbox, Go to Game DVR وارد این اپلیکیشن شوید و کار ضبط را انجام دهید. پس از آپلود بر روی اکانت، لینکی به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را بر روی شبکه های اجتماعی یا اشتراک فیلم قرار دهید. جای تاسف باقیست که هیچ گونه آپلود مستقیم بر روی این شبکه‌ها وجود ندارد.

سه بازی

بازی Forza Motorsport 5 یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌ها از نظر گرافیکی که برای Xbox One ساخته شده است. این بازی را می‌توان یک شبیه سازی اتوموبیل سواری نیز دانست. آن قدر رانندگی با اتوموبیل های این بازی طبیعی است که پس از مدتی بازی، می‌توانید برای گرفتن گواهینامهی رانندگی اقدام کنید!

 

 

Dead Rising 3 یکی از بازی‌های نسبتا نا موفق برای این کنسول است. هرچند که گرافیک خیلی خوبی دارد، ولی بیشتر شبیه به یک محصول ناکامل به نظر می‌رسد. به صورتی که انیمیشن‌ها خیلی بی ریخت هستند و دیالوگ‌های بازی نیز چنگی به دل نمی‌زنند.

 

 

اما اگر می‌خواهید واقعا توان گرافیکی Xbox One را به چالش بکشید، می‌توانید به سراغ بازی Ryse: Son Of Rome بروید. به خصوص اینکه، بازی ایست که می‌توانید در آن از کینکت هم استفاده کنید. در بازی مناظر خیلی زیبایی از روم قدیم نشان داده می‌شود که عمق بسیاری دارند. بنابراین به همراه Forza، این بازی با کیفیت‌ترین‌ها هستند.

 

 

 

جمع بندی

به طور کلی باید گفت که در هنگام نقد و بررسی Xbox One احساساتی چند گانه درباره‌ی آن داشتیم. کنسول قدرتمند است و امکانات خیلی خوبی دارد. با این حال 100 دلاری از PS4 گران قیمت‌تر است که آن را هم به حساب کینکت بی نظیرش می‌گذاریم. ایکس باکس وان را علاوه بر یک کنسول بازی، می‌توان یک مدیا سنتر عالی در خانه نیز دانست. بنابراین هرچند که ممکن است از نظر قدرت پردازش خام گرافیکی بهتر از PS4 نباشد، ولی در عوض کینکت 2.0 دارد و یک همه فن حریف مالتی مدیا است.

 

مزایا:
گرافیک خیلی خوب و اجرای زیبای بازی‌ها
قابلیت‌های خیلی عالی مالتی تسکینگ
فن آوری تشخیص حرکت
الگو و مثال زدنی کینکت 2.0
معایب:
ابعاد بزرگ و قرار گیری آداپتور در خارج از بدنه

برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 تير 1393برچسب:, | 1:59 | نویسنده : حسين قائدى |

Galaxy Note 3

دهم شهریور 1390، سامسونگ با ترکیب گوشی و تبلت، محصولی عجیب با نام Galaxy Note را معرفی کرد و رسته‌ی جدیدی را با نام فبلت ایجاد نمود. به طور خلاصه، فبلت ها، گوشی‌هایی با صفحات نمایش بسیار بزرگ و ابعادی در حد تبلت ها هستند. درحالی‌که تمامی کمپانی‌ها در حال معرفی گوشی‌های 4 و یا حداکثر 4.3 اینچی بودند، سامسونگ گلکسی نوت را با صفحه‌ی بسیار عریض 5.3 اینچی وارد بازار کرد. در آن زمان، همگان این حرکت سامسونگ را جسورانه و تولید این چنین محصولی را ریسک بالایی می‌دانستند. اما استقبال بی‌نظیر مردم از گلکسی نوت ثابت کرد که کاربران علاقه‌ی زیادی به داشتن گوشی‌های با صفحات بزرگ دارند و این امر، کمپانی‌های دیگر را نیز بر آن داشت تا وارد قطار تولیدکنندگان فبلت ها شوند. دو سال پس از معرفی اولین گلکسی نوت و در نمایشگاه IFA 2013 که سیزدهم شهریور 1392 در شهر برلین برگزار شد، سامسونگ سومین عضو از این خانواده را با نام Galaxy Note III معرفی نمود که میتوانید در اینجا ویدئوی معرفی این گوشی را مشاهده نمایید. با آغاز عرضه جهانی این فبلت و ورود آن به ایران، فرصتی یافتیم تا میزبان این محصول دوست‌داشتنی در دیجی کالا باشیم. با ما در نقد و بررسی Samsung Galaxy Note III همراه شوید.




زمانی که سامسونگ اولین گلکسی نوت را معرفی کرد، هیچ گوشی بزرگ و یا به اصطلاح فبلت دیگری در بازار وجود نداشت و به همین دلیل، گلکسی نوت کاملا بی‌رقیب بود. حتی در سال بعد و پس از معرفی گلکسی نوت 2 نیز، رقبای چشمگیری در بازار وجود نداشت، اما امسال دیگر رقابت به سادگی دو سال گذشته نخواهد بود. گلکسی نوت 3 زمانی وارد بازار شد که فبلت های غول‌پیکر و قدرتمندی مانند سونی Xperia Z Ultra، ال‌جی Optimus G Pro، هواوی Ascend Mate و حتی Galaxy Mega 6.3 خود کمپانی سامسونگ، بر بازار گوشی‌های عظیم‌الجثه، حکمرانی می‌کردند. باید دید که آیا سامسونگ، امسال نیز می‌تواند ماهیت گلکسی نوت 3 را به عنوان برترین فبلت بازار حفظ نماید یا خیر. سوالی که در این نقد و بررسی به آن پاسخ خواهیم داد.

 

طراحی و ساخت

گلکسی نوت 3 اولین محصول جدید سامسونگ است که از طراحی ثابت و نسبتا تکراری گوشی‌های سامسونگ استفاده نمی‌کند. بر خلاف گوشی‌های Galaxy S3، Galaxy S4 و Galaxy Note 2 که بدنه‌ای عریض با لبه‌های کاملا گرد داشتند، لبه‌های نوت 3 انحنای کمتری داشته و سامسونگ بار دیگر به طراحی Galaxy S2 بازگشته است. کاهش انحنای لبه‌ها و همچنین باریک نمودن قاب دور صفحه نمایش، باعث گشته تا سامسونگ بتواند با حفظ ابعاد Galaxy Note 2، صفحه نمایش بزرگ‌تری را بر روی Galaxy Note 3 قرار دهد.

 

 

به علاوه ضخامت این گوشی 1.1 میلی‌متر و وزن آن 15 گرم نسبت به مدل قبلی کاهش یافته و نوت 3 تنها 8.3 میلی‌متر ضخامت و 168 گرم وزن دارد. با این حال، کار کردن با یک دست با نوت 3 همانند سایر فبلت ها، کار محالیست و نباید انتظار داشته باشید که بتوانید این گوشی را در جیب شلوار خود جای دهید!

 

اما بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در طراحی و ساخت این گوشی مربوط به قسمت پشتی و یا به عبارت دقیق‌تر، مربوط به قاب پشت صفحه نمایش می‌باشد.


سامسونگ بالاخره قاب براق و پلاستیکی مرسوم بر روی گوشی‌های رده‌بالا را منسوخ کرده و ایده‌ی جدیدی برای گلکسی نوت 3 در نظر گرفته است. قاب پشت این گوشی از پلاستیک مات و با کیفیتی ساخته شده که بافتی همانند چرم مصنوعی دارد و دور تا دور آن نیز الگویی دوخت مانند قرار گرفته است. این قاب نه تنها کیفیت و ظاهر بهتری نسبت به قاب سایر گوشی‌های رده بالای سامسونگ دارد، بلکه اصطکاک مناسبی با کف دست ایجاد کرده و لیز نمی‌خورد که این امر باعث می‌شود تا با حس امنیت بیشتری، گوشی را در دست بگیرید.

 

 

اکثر قسمت‌های جلویی گوشی توسط صفحه نمایش عریض آن اشغال شده که در زیر آن کلید سخت‌افزاری Home در میان دو کلید خازنی و در بالای آن دوربین دوم در کنار حسگرهای مجاورت و سنجش نور، LED مربوط به هشدارها و بلندگوی مخصوص مکالمه، قرار گرفته‌اند. کیفیت این بلندگو رضایت‌بخش بوده و برای انجام مکالمات روزمره کاملا مناسب است.

 

 

سامسونگ در طراحی نوت 3 از الگوریتم استاندارد اکثر گوشی‌های هوشمند در چیدمان پورت‌ها و کلیدها استفاده کرده است. دور گوشی یک روکش نقره‌ای رنگ قرار دارد که مهمان کلیدهای پاور و کم و زیاد کردن صدا، خروجی 3.5 میلی‌متری صوتی، حسگر مادون‌قرمز، درگاه microUSB، شکاف قلم و بلندگوی مونوی دستگاه است.

 

 

این تک بلندگوی مونو کیفیت صوتی متوسطی داشته و برخلاف بلندگوهای استریوی Boom Sound گوشی‌های رده بالای HTC، شما را شگفت‌زده نخواهد کرد.

نکته‌ی ناراحت‌کننده در مورد کیفیت ساخت نوت 3، به کلید سخت‌افزاری Home آن باز می‌گردد. پیش‌تر، کاربران این گوشی در انجمن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف، خبر از محکم نبودن این کلید در جای خود مطرح کرده بودند و هنگامی که به بررسی این گوشی پرداختیم، ما نیز به این مشکل برخوردیم. این موضوع هنگامی که با ناخن دست، به لبه‌های کلید Home فشار وارد می‌کردیم، کاملا مشهود بود و این کلید، چند میلی‌متر در جای خود بازی می‌کرد.

 

 

 این مورد، از نظر ما یک ایراد اساسی محسوب گشته و باعث می‌شود تا در بخش کیفیت ساخت، Sony Xperia Z Ultra و یا LG Optimus G Pro را برتر از گلکسی نوت 3 بدانیم. در ضمن، با دیدن این ویدئو میتوانید بیشتر با کیفیت ساخت این گوشی آشنا شوید.

 

هنگامی که این قاب را جدا می‌کنید، با یک باتری عظیم‌الجثه 3200 میلی‌آمپرساعتی مواجه خواهید شد که نه تنها عملکرد بسیار خوبی دارد، بلکه خوشبختانه توسط کاربر قابل تعویض نیز می‌باشد. اگر جزو کاربرانی هستید که کارهای روزمره شما به گوش کردن به موسیقی، مرورگری اینترنت، ایجاد تماس و ارسال پیغام‌های متنی محدود می‌شود، می‌توانید با یک بار شارژ، تا دو روز کامل روی گلکسی نوت 3 حساب کنید، اما اگر جزو کسانی هستید که اجرای بازی‌های سه بعدی، جزو مصارف روزمره‌ی شماست، مجبور خواهید بود تا هر روز حداقل یک بار گوشی خود را شارژ نمایید. در بالا این باتری شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه microSD قرار دارند که به کمک مورد دوم، می‌توان حافظه داخلی گوشی را تا 64 گیگابایت دیگر افزایش داد.

 


صفحه نمایش

اما همان طور که گفتیم، سامسونگ توانسته با حفظ ابعاد نوت 2، صفحه نمایش بزرگ‌تری را بر روی نوت 3 قرار دهد. این گوشی از یک صفحه نمایش عریض 5.7 اینچی با پنل Super AMOLED استفاده می‌کند که دقت آن 1080×1920 پیکسل است. این دقت، تراکم پیکسلی 386PPI را ارائه می‌کند که بیش‌ترین تراکم پیکسلی در بین فبلت ها تا به این تاریخ می‌باشد.

 


 

 همانند اکثر پنل های Super AMOLED، رنگ‌های این صفحه نمایش بسیار اشباع شده و غلیظ بوده، زوایای دید عالی می‌باشند و روشنایی صفحه در صورتی که نخواهید در زیر تابش مستقیم نور آفتاب با گوشی خود کار کنید، کافیست.

 

 

در مجموع همانند Galaxy S4، نوت 3 نیز یکی از بهترین صفحات نمایش در بین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ را داراست و در این مورد، نوت 3 را برتر از فبلت های رده بالای دیگر نظیر Sony Xperia Z Ultra و یا LG Optimus G Pro می‌دانیم.

 

عملکرد سخت افزاری

از لحاظ سخت افزاری، گلکسی نوت 3 یک غول به تمام معناست! این گوشی در دو مدل N9000 و N9005 عرضه شده است که تفاوت اصلی این دو مدل به چیپ آن‌ها باز می‌گردد. مدل‌های N9000 از جدیدترین مدل چیپ ساخت کمپانی سامسونگ یعنی Exynos 5 Octa 5420 استفاده می‌کنند که دارای دو پردازنده چهار هسته ای، یکی کم مصرف و برای انجام وظایف سبک و دیگری زمانی فعال می‌شود که بار محاسباتی سنگینی بر روی گوشی قرار گیرد. مدل N9005 نیز که بیشتر برای بازار اروپا و آمریکا تولید گشته و به سختی در ایران یافت می‌شود. این مدل از چیپ Snapdragon 800 ساخت کمپانی Qualcomm استفاده می‌کند که یک پردازنده چهارهسته ای Krait 400 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز را کنترل می‌کند. عملکرد هر دو مدل کم و بیش یکسان است و جزو قوی‌ترین گوشی‌های جهان محسوب می‌گردند. هیچ بازی سه بعدی و هیچ برنامه ای تا به این تاریخ ساخته نشده که بر روی این گوشی به روانی اجرا نشود و سوای اینکه کدام مدل را بخرید، تمامی دستورات به روان‌ترین شکل ممکن انجام خواهند شد. اما جدای از نوع چیپ، تمامی مدل‌ها دارای 3 گیگابایت حافظه رم می‌باشند که این اطمینان را به شما می‌دهد تا بتوانید هر تعداد برنامه که تمایل داشتید به صورت همزمان اجرا نمایید.

 

نرم افزار

اگر پیش‌تر هم از گوشی‌های رده بالای سامسونگ مانند Galaxy Note 2 و یا Galaxy S4، استفاده کرده باشید، هنگامی که برای اولین بار گلکسی نوت 3 را روشن می‌کنید، با محیطی کاملا آشنا مواجه خواهید شد. دلیل آن هم، رابط کاربری Nature UX این گوشی است که بر روی نسخه 4.3 از سیستم عامل اندروید نصب گردیده است.

ظاهر فانتری و کارتونی مانند این رابط کاربری ممکن است مورد پسند هر سلیقه ای قرار نگیرد ولی سامسونگ بر خلاف کمپانی‌هایی نظیر HTC و یا Sony، بیش از ظاهر رابط کاربری، به امکانات و قابلیت‌های آن اهمیت می‌دهد.

 


 

اکثر قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی، در Galaxy S4 هم وجود داشته‌اند که پیش‌تر و در نقد و بررسی Galaxy S4 آن‌ها را توضیح داده بودیم و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکانات Air Gesture، Air View و Smart Stay اشاره کرد. با فعال کردن Air Gesture می‌توانید با حرکت دست خود در مقابل سنسور مجاورت گوشی، بین عکس‌ها در گالری گوشی حرکت کرده و یا در برنامه موزیک پلیر، به موسیقی بعدی و یا قبلی بروید. Air View به شما کمک می‌کند تا با نگه داشتن انگشت و یا قلم گوشی در فاصله یک سانتی متری صفحه نمایش، یک پیش نمایش از تصاویر، ویدیوها و یا حتی رویدادهای ذخیره شده در تقویم گوشی را مشاهده نمایید. Smart Stay نیز به کمک دوربین دوم گوشی و با ردیابی حرکت چشمان شما، صفحات مرورگر وب را بالا و پایین می‌برد.

اما از این امکانات تکراری که بگذریم، سامسونگ تعدادی قابلیت جدید و بسیار جالب به گلکسی نوت 3 اضافه کرده است.

برای شروع، منوی مالتی تسکینگ که با نگه داشتن کلید خازنی Back به صورت نواری در سمت چپ ظاهر می‌گردد، تغییراتی داشته است. برای مثال برنامه های این لیست افزایش یافته است و در ضمن می‌توان هر دو قسمت بالایی و پایینی را به یک برنامه اختصاص داد و برای مثال مرورگر اینترنت Chrome را همزمان اجرا کنید.

پس از این، به Air Commands یعنی بزرگ‌ترین و انقلابی‌ترین تغییر ایجاد شده در گلکسی نوت 3 می‌رسیم. هنگامی که قلم را از شیار خارج کرده و یا آن را در فاصله یک سانتی متری صفحه نگاه داشته و کلید روی آن را بفشارید، منوی Air Commands باز می‌شود که دارای 5 بخش می‌باشد.

 

بخش اول Pen Window نام دارد. Pen Window در حقیقت همان Small Apps است که سونی بر روی گوشی‌های خود قرار داده. هنگامی که این گزینه را انتخاب می‌کنید، دستگاه از شما می‌خواهد تا با قلم، بخشی از صفحه را که می‌خواهید برنامه مورد نظر در آنجا اجرا شود را انتخاب نمایید. پس از انتخاب بخش مورد نظر، لیستی از برنامه‌هایی که می‌توانید به صورت کوچک شده اجرا نمایید، به شما نشان داده می‌شوند. در حال حاضر این لیست بسیار محدود بوده و تنها هشت برنامه در آن وجود دارند که انتظار می‌رود با به روز رسانی های نرم افزاری، تعداد این برنامه‌ها افزایش یابد. لازم به ذکر است که می‌توانید در صورت نیاز چند بار این عمل را انجام داده و چندین برنامه کوچک شده بر روی صفحه گوشی خود داشته باشید.

بخش دوم S Finder نام دارد که در حقیقت همان جستجوی پیشرفته‌ی گوشی می‌باشد.

Screen Write که سومین بخش است، یک Screenshot از صفحه مورد نظر گرفته و سپس شما می‌توانید هر آنچه که بخواهید بر روی آن بنویسید.

بخش چهارم Scrap Book نام دارد. Scrap Book تا حدودی مانند ساخت روزنامه دیواری است. به کمک این قابلیت شما می‌توانید از صفحه مورد نظر، عکس، ویدیو و یا محتوای مورد نظر را انتخاب کرده و ذخیره کنید. بدین صورت شما می‌توانید یک روزنامه دیواری با محتوای مختلف تهیه نمایید.

آخرین بخش هم Action Memo نام دارد که برای مواقعی مناسب است که نیاز دارید به سرعت نوت برداری کنید و یک یادداشت کوچک در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت جالب دیگر اضافه شده به این گوشی، برنامه My Magazine است که با حرکت انگشت دست از پایین صفحه نمایش به بالا، فعال می‌شود. My Magazine در حقیقت همان BlinkFeed کمپانی HTC است و با آن می‌توانید از آخرین اخبار سایت‌های مختلف و یا شبکه های اجتماعی خود مطلع شوید.

علاوه بر این‌ها، نوت 3 دریایی از امکانات و قابلیت‌های نرم افزاریست که ممکن است چند روز به طول انجامد تا بتوانید همه آن‌ها را امتحان نمایید.

لازم به ذکر است که گلکسی نوت 3، همانند تمامی محصولاتی اندرویدی که از نسخه 4.0 و یا جدیدتر این سیستم عامل استفاده می‌کنند، به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. به علاوه کیبوردی که سامسونگ به صورت استاندارد بر روی این گوشی قرار داده، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

همچون سایر فبلت ها، صفحه نمایش عریض و سخت افزار قدرتمند گلکسی نوت 3، تجربه ای که از مرورگری اینترنت که این گوشی ارائه می‌کند، بی نقص و فوق‌العاده لذت بخش است. حرکت بین صفحات اینترنتی بسیار روان بوده، فرمان‌های چند لمسی به سرعت عمل می‌کنند و همه چیز به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

نکته دیگر در مورد نرم افزار این گوشی، پخش کننده ویدیویی آن است. این پخش کننده به صورت استاندارد از اکثر فرمت های ویدیویی مانند Xvid و MP4 پشتیبانی می‌کند ولی اگر به اجرای ویدیوهای DivX دارید، مجبور خواهید بود تا به نرم افزار بهتری بر روی گوشی خود نصب کنید. جدای از فرمت، گلکسی نوت 3  با داشتن صفحه‌ی Super AMOLED عریض و با کیفیت، یک محصول بی نظیر برای تماشای ویدیو است.

 

دوربین

گلکسی نوت 3 از یک دوربین با حسگر 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بهره می‌برد. این گوشی، با کیفیت‌ترین دوربین را در بین گوشی‌های سامسونگ تا به این تاریخ را به همراه دارد و کیفیت عکس‌های آن به راحتی می‌تواند با بهترین‌های بازار نظیر iPhone 5s و LG G2 رقابت کند. رنگ‌ها طبیعی، جزئیات زیاد و نویز تصاویر کم است. به علاوه، کمینه نسبت کانونی f/2.2 این دوربین در کنار فلاش LED پرقدرت، باعث می‌شود تا در شب و در شرایط نوری ضعیف نیز بتوان عکس‌های مناسب و رضایت بخشی ثبت نمود. کیفیت فیلم‌برداری نیز، همانند عکس‌برداری آن فوق العادست و فیلم‌های گرفته شده بسیار شارپ و طبیعی می‌باشند.

 


 

اما یک نکته در مورد سیستم فیلم‌برداری دو مدل N9000 و N9005 وجود دارد. مدل‌های N9005 که از چیپ Snapdragon 800 استفاده می‌کنند، علاوه بر کیفیت Full HD، می‌توانند با کیفیت 4K نیز فیلم‌برداری کند. به نظر ما این یک مزیت برای مدل‌های N9005 محسوب نمی‌گردد و دو دلیل برای این ادعا داریم. دلیل اول، کم بودن تلویزیون‌ها و صفحاتیست که دارای دقت 4K بوده و دلیل دوم، حجم بسیار بالای فیلم‌های 4K گرفته شده است که به اشتراک گذاشتن آن‌ها را تقریبا محال می‌کند.

 


 

نرم افزار دوربین، دقیقا همانیست که بر روی گوشی گلکسی S4 نیز وجود داشت که پیش‌تر تمامی امکانات آن را در نقد و بررسی آن گوشی بررسی کرده بودیم. از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری دوربین نوت 3 می‌توان Sound and Shot جهت قرار دادن صدا بر روی تصاویر گرفته شده، Drama Shot برای ترکیب چند عکس و تهیه یک عکس با چند تصویر از سوژه مورد نظر و Animated Photo برای ثابت نگه داشتن کل تصویر و حرکت دادن سوژه مورد نظر، اشاره کرد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 تير 1393برچسب:, | 1:55 | نویسنده : حسين قائدى |

همان طور که مستحضر بودید دقایقی پیش به طور ناگهانی جیلبریکی عمومی و پایدار برای آی‌اواس ۷.۱ و بالا تر از ۷.۱ منتشر شد .  در این مطلب با آموش و سوالات متداول آموزش این جلبریک با ارزش در خدمت شما عزیزان هستیم .

نکات مهم :  

  • این جلبریک هنوز اولین نسخه می باشد که احتمالا دارای باگ هایی می باشد پس با احتیاط عمل کنید و عجله نداشته باشید .
  • فعال فقط نسخه ویندوز این جلبریک منتشر شده و به گفته سایت سازنده نسخه مک به زودی منتشر خواهد شد .
  • دقت کنید این جلبریک برای ای او اس ۷٫۱ و بالاتر مثل ۷٫۱٫۱ می باشد .
  • هنوز روی تمامی دیوایس ها تست نشده ولی گفته شده برای تمام دستگاه ها ساپورت می شود . (‌تست کنید اطلاع بدید )
  • قبل از مراحل جلبریک حتما از دیوایس خودتان فول بک آپ توسط آیتونز تهیه کنید  . از این مطلب آموزش بک اپ را مشاهده کنید . 
  • دیوایس هایی که از این جلبریک ساپورت می شود :

    • iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5, iPhone 4S, iPhone 4
    • iPad Air, Retina iPad mini
    • iPod touch 5G

Equipment

 

سوالات متداول :

۱- من ورژن دستگاه من پایین تر از ۷.۱ هست آیا می توانم با آپدیت به صورت OTA ( آپدیت با خود دیوایس ) به نسخه ۷.۱.۱ دیوایس خودم را جلبریک کنم ؟

خیر ، برای جلبریک کردن نباید با OTA اپدیت کرده باشید . فقط باید ریستور کنید به ۷.۱.۱ سپس اقدام به جلبریک کنید .

۲-  آیا Appsync قبلی روی این جلبریک جواب می دهد ؟

بله ، شما می توانید با نصب توییک محبوب  Appsync از سورس اپل اپس  تمامی اپلیکیشن های کرک شده را به راحتی نصب کنید .

 

 

دانلود آخرین نسخه از آی او اس دیوایس شما همچون ۷٫۱٫۱  با توجه به نوع  آن :‌

 

 

آموزش :

پس از این که بک اپ توسط آیتونز تهیه کردید  حالا باید طبق مراحل زیر پیش بروید :‌

مرحله ۱ :‌  نرم افزار جلبریک را با حجم ۷۹ مگ از این لینک دریافت کنید .

مرحله ۲ :‌ قبل از شروع کار حتما Passcode دیوایس خودتان را بردارید ( رمز دیوایس را بردارید ) از قسمت :‌Setting > General  > Passcode Lock

مرحله ۳ :‌قبل از شروع کار تاریخ دیوایس خود به روزی قبل از فوریه امسال تغییر دهید.برای تغییر تاریخ کافیست به Settings<General<Date and Time مراجعه کرده و گزینه Set Automatically را غیر فعال کرده و تاریخ مذکور را وارد کنید

2j

 

مرحله ۴:پس از دانلود نرم افزار . آن را اجرا کرده و دیوایس خودتان را که روی نسخه ۷.۱ یا ۷.۱.۱ هست توسط کابل USB به سیستم ( ویندوز ) متصل کنید .اگر تیک پایین نرم افزار فعال باشد نرم افزار دانلود اپلیکیشن ۲۵PP به صورت پیشفرض نصب خواهد شد.حضور این نرم افزار تاثیری در جیلبریک نخواهد داشت و در صورت تمایل میتوانید این گزینه را غیر فعال کنید

 

jail1

 

 

مرحله ۵ : وقتی نوار وسط تا نصفه جلو رفت حالا دیوایس رو باز کنید و می بینید که یه اپ به نام Pangu داخل دیوایس نصب شده ،‌باید وارد اون اپ شوید و تا وقتی تمام نشده از اپ خارج نشوید .

2341

 

مرحله ۶:‌دیوایس شما ریست می شود ، اصلا دست نزدید و هنوز انلاک نکنید دیوایس را تا دوباره دیوایس شما ریست شود . حالا دستگاه بالا می آید و نوار پر خواهد شد .

مرحله ۷ : خب تبریک می گوییم دیوایس شما با موفقیت جلبریک شد و آیکون محبوب Cydia را داخل دیوایس ملاحظه می کنید

 

IMG_1890


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 21:53 | نویسنده : حسين قائدى |

 

آیفون 5S

سیزدهم شهریور سال 1392، از آیفون‌های جدید اپل پرده برداری شد. برای اولین بار در یک مراسم و در یک سال، کمپانی اپل دو گوشی معرفی نمود. در این بخش قصد داریم به نقد و بررسی آیفون 5 اس یعنی پرچم‌دار جدید یکی از سردمداران تکنولوژی یعنی اپل بپردازیم. اینجا میتوانید ویدئوی معرفی این دو گوشی را ملاحظه نمایید.

بهترین آیفونی که تا به حال ساخته شده، این جمله ایست که فیل شیلر در مقدمه معرفی iPhone 5Sگفت. البته پیش‌تر هم در مورد پرچم‌داران سال‌های گذشته اپل این جمله را شنیده بودیم و چیز جدیدی نبود! اما در این گوشی اپل حول سه موضوع خیلی مانور داده. این سه ارتقا بدین صورتند: پردازشگر A7، دوربین و تاچ آی دی. حال برای اینکه با هر یک از این موارد و البته دیگر مشخصات غول جدید کوپرتینو یعنی iPhone 5S آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

 

 

 

همان ابعاد، همان وزن، بدون تغییر بنیادین، اما هنوز هم شکیل!

در کنفرانس سال گذشته اپل، همه چیز حول باریک‌تر و سبک‌تر بودن گوشی بود. اما امسال، هیچ صحبتی پیرامون ابعاد گوشی مطرح نشد، چرا که این گوشی نسبت به مدل قبلی، هیچ تغییری در این زمینه نداشته! ابعاد و وزن گوشی همانیست که در آیفون 5 دیده بودیم. البته می‌توان این تغییر نکردن ابعاد را یک نکته مثبت در طراحی آیفون 5S دانست، چرا که با وجود ارتقای اکثر مشخصات گوشی، هیچ تغییری در ابعاد و وزن گوشی داده نشده که چنین کاری تقریبا فقط از اپل بر می‌آید. در ضمن، فراموش نکنیم که وزن 112 گرمی این گوشی، با اینکه همانند مدل قبلیست ولی هنوز هم جزو سبک‌ترین‌ها در بین دنیای پرچم‌داران کمپانی های مختلف است. قبل‌تر هم دیده بودیم که اپل تقریبا هر دو نسل یک‌بار، تحولی در ظاهر گوشی ایجاد می‌کند و این گوشی هم نسل جدید آیفون یعنی iPhone 6 نیست، بلکه نسل جدید آیفون 5 با نام 5S است، چیزی که پیش‌تر هم در مورد گوشی‌های 3G و 3GS و همچنین 4 و 4S دیده بودیم. می‌توان گفت تقریبا از مدتها پیش، همگان مطمئن بودند که گوشی جدید اپل تغییر ظاهری نخواهد داشت و با همان ظاهر آیفون 5 تولید خواهد شد که این‌چنین نیز شد.

اما در طراحی گوشی، همه چیز هم بدون تغییر نبوده، یک تحول در رنگ که در زمان حیات جابز، شاید آن‌را متصور هم نبودیم. برای اولین بار از ابتدای عمر 6 ساله آیفون‌ها، این گوشی پرطرفدار، جامه طلایی به تن کرد. نمی‌دانیم علت تولید آیفون طلایی چیست، اما می‌توان یکی از دلایل آن‌را فعالیت شرکت‌های مختلف جهت روکش نمودن نسل‌های قبلی آیفون با طلا و استقبال چشم گیر کاربران از آیفون‌های طلایی رنگ دانست. به هر حال، دلیل هر چه که باشد، خروجی خوبی داشته و یک گوشی طلایی و بسیار شیک به خانواده آیفون‌ها اضافه شده. نه یک طلایی پر زرق و برق مانند گوشی‌های Vertu، بلکه یک طلایی ساده و البته شکیل که برازنده آیفون است. یکی دیگر از نکاتی که در مورد رنگ این گوشی می‌توان به آن اشاره نمود، حذف رنگ مشکی از گوشی‌های جدید آیفون است. آیفون 5S، در رنگ‌های سفید/نقره ای، سفید/طلایی و خاکستری/طوسی تولید شده که شاهد خداحافظی با رنگ مشکی هستیم. شاید دلیل حذف رنگ مشکی را نیز بتوان به فاجعه ای که در مورد خش پذیری آیفون 5 های مشکی رخ داده بود مرتبط دانست. از معدود تغییرات دیگر که در ظاهر این گوشی ایجاد شده، وجود فلاش دوتایی در کنار دوربین است که در ادامه، مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 


در کلید Home هم تغییراتی اعمال شده، که البته تغییرات بیشتر در کارایی آن محسوس است تا در شکل و شمایل آن، اما اصلی‌ترین تغییر، به وجود یک حلقه دور تا دور این کلید و حذف علامت معروف مربعی شکل داخل آن بوده که این یکی را هم در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

 

7، عددی تاثیر گذار در آیفون جدید

اولین موردی که در کنفرانس اپل به عنوان یک تغییر بزرگ به آن اشاره شد، استفاده از چیپ A7 در این گوشی بود. چیپی که در بر دارنده اولین پردازنده 64 بیتی استفاده شده بر روی گوشی‌های موبایل است.اما پردازنده 64 بیتی دیگر چیست و به راستی چه اهمیتی دارد که اپل بیش از یک چهارم زمان کنفرانس معرفی آیفون 5 اس را برای آن اختصاص داد؟

64 بیتی شدن پردازنده این دستگاه چیزی نیست که در کوتاه مدت و در کارهای روزمره، کاربران تفاوت آن‌را متوجه شوند، اما در واقعیت و به زبان ساده، یک انقلاب در پردازنده های موجود بر روی گوشی‌هاست. این پردازنده 64 بیتی قادر خواهد بود از تمام قدرت و ظرفیت سخت افزار های سطح بالا استفاده نماید و در اجرای چندین برنامه به صورت همزمان، قدرتمند تر از قبل ظاهر شود. این پردازنده‌ها در آدرس دهی به حافظه‌ها، توانایی بیشتری نسبت به نمونه های 32 بیتی دارند و این مورد، در عملکرد بهتر آن‌ها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

اما متاسفانه مانند همیشه کمپانی اپل اطلاعات دقیقی را در مورد سخت افزار موجود در این گوشی اعلام نکرد و فقط با اعداد و ارقامی حدودی، قدرتمند تر شدن گوشی جدیدش را به رخ همگان کشید. اعدادی همچون تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی و آمارهایی از این دست. حتی تعداد هسته های موجود بر روی چیپ A7 را نیز اعلام ننمود، اما احتمالا iPhone 5S هم دارای دو هسته با فرکانس حدودی 1.3 گیگاهرتز می‌باشد که البته به لطف 64 بیتی شدن معماری چیپ، عملکردی بسیار بهتر از مدل پیشین خود دارد.

 

خوب اپل ادعا کرده که این گوشی از iPhone 5 بسیار قوی‌تر است، اما در عمل واقعا این موضوع صحت دارد؟ باید بگوییم که بلی، این ادعای تیم کوک کاملا با واقعیت مطابقت دارد و با یک غول به تمام معنا طرف هستیم. در تست‌های گرفته شده از آیفون 5S، این گوشی عملکردی خارق‌العاده را به نمایش گذاشت.

 

 

 


در تست 3DMark، این گوشی مقتدرانه در صدر ایستاد و گوشی‌های Moto X و Galaxy S4 رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

 تست Linpack هم گویای قدرت عجیب و غریب این گوشی بود، چرا که عملکرد 5S حدود 2.5 برابر از HTC One و Galaxy S4 بهتر بود که واقعا ما را شگفت زده نمود.

 


در بنچمارک SunSpider اما رتبه های اول تا سوم همه متعلق به اپلی ها بود و به ترتیب آیفون 5S، 5C و 5 در رده های اول تا سوم ایستادند.

 


 Geekbench 3 هم دیگر تستی بود که نشان داد عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای این گوشی از همه رقبا بهتر است و iPhone 5S را به تنهایی در صدر قرار داد.

 

 بنابراین مجبوریم یک‌بار دیگر کلاهمان را به احترام دست پخت جدید تیم کوک و جانی آیو از سر برداریم و این گوشی را نه تنها قوی‌ترین آیفون تولید شده تا به حال، بلکه تقریبا قوی‌ترین گوشی هوشمند تولید شده تا به امروز بنامیم. یکی دیگر از موارد خوشحال کننده در مورد آیفون  5S، سازگاری چیپ A7 با OpenGL ES 3.0 است که قابلیت‌های گرافیکی بسیاری را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. این استاندارد، به کمپانی‌های سازنده بازی این اجازه را می‌دهد که به بازی جزئیات بیشتری را اضافه نمایند و آن‌را به واقعیت نزدیک‌تر کنند.

اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. اپل در کنار چیپ قدرتمند A7، یک چیپ جدید را هم با نام M7 طراحی نموده و بر روی iPhone 5S قرار داده است. طبق اعلام اپل، این چیپ جدید وظیفه پردازش دستورات حرکتی را بر عهده دارد. شاید کارکرد این سنسور در حال حاضر چندان ملموس نباشد، اما شاید یکی از دلایلی که تیم کوک این گوشی را آینده نگرانه ترین تلفن این کمپانی نامید، وجود همین چیپ M7 بر روی iPhone 5S باشد. این چیپ در حال حاضر به عملکرد بهتر برنامه‌هایی که وابسته به انجام اعمال حرکتی هستند کمک می‌نماید، اما مسلما این همه خواسته اپل از M7 نخواهد بود. به نظر می‌رسد وجود M7 بر روی 5S، سرآغاز داستان گجت های پوشیدنی کمپانی اپل باشد، چرا که از مدتها قبل، شایعه معرفی ساعت هوشمند اپل با نام احتمالی iWatch سر زبان‌ها افتاده که چیپ M7 می‌تواند یک نشانی دیگر بر به وقوع پیوستن این شایعه در سال 2014 باشد. در ضمن، با وجود چیپ کمکی جدید، احتمالا چیپ A7 کمتر از قبل درگیر انجام محاسبات مربوط به اعمال حرکتی گردد و مصرف باتری آن هم کاهش خواهد یافت. همزمان با معرفی چیپ M7، برنامه جدید کمپانی ورزشی نایک هم که برای آیفون 5S و چیپ جدید طراحش شده با نام Nike + Move معرفی گشت.

در ضمن، آیفون 5S هم در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت تولید شد و خبری از آیفون 128 گیگابایتی نشد، در واقع برای آیفون 128 گیگابایتی با ناراحتی باید بگوییم : شاید وقتی دیگر .

 

 

 

8 بزرگ‌تر از 8 ؟

خوب در مورد شکل ظاهری و سخت افزار این گوشی صحبت کردیم، برسیم به یکی دیگر از تغییرات اپل بر روی پرچم‌دار جدیدش یعنی دوربین.

خوشحالیم که طبق سنت همیشگی اپل مبنی بر ایجاد بهبود در عملکرد دوربین گوشی‌های نسل جدید، iPhone 5s نیز مجهز به دوربینی بهتر نسبت به iPhone 5 شده است. چند وقت پیش هم فیل شیلر سخنانی را در رابطه با اینکه برای بهبود کیفیت تصویر، بهتر است به جای افزایش تعداد پیکسل‌ها، سایز آن‌ها را بزرگ کرد، خطاب نمود. فکر کنم این صحبت را از دهان استیو جابز هم شنیده بودیم.

سایز سنسور تصویر در دوربین iPhone 5s بزرگ‌تر شده است. بنابراین در حالی که رزولوشن در همان 8 مگاپیکسل حفظ شده، پیکسل‌ها درشت شده‌اند. پیکسل‌ها واقعا خیلی هم بزرگ‌تر نیستند. تنها 1.5 میکرون در برابر 1.4 میکرون در iPhone 5. البته فقط قطر پیکسل را اندازه گرفته‌ایم و به طور کلی هر پیکسل 15 درصد بزرگ‌تر شده است. به جز سنسور تصویر، اپل در اپتیک دوربین هم تغییراتی ایجاد کرده تا عملکرد آن را در شرایط نوری ضعیف بهبود بخشد. بدین ترتیب از لنزی با کمینه‌ی نسبت کانونی f/2.2 به جای f/2.4 که بر روی مدل قبلی استفاده شده بود بهره جسته است. اپل این دوربین را، iSight نام نهاده.

 

بدین ترتیب کیفیت عکس‌های دوربین دست کم در شرایط نوری ضعیف بهبود می‌یابد. این تقریبا همان کاری است که در HTC One هم انجام شده  بود. این بهبودها باعث شده‌اند که iPhone 5s ، دیگر از آن کلکی که iPhone 5 برای بهبود عکس‌ها در شرایط نوری ضعیف می‌زد استفاده نکند. در حقیقت iPhone 5 در شرایط ضعیف نوری، به صورت خودکار بر روی عکس‌هایی که گرفته می‌شد الگوریتم کوچک سازی Binning 2X2 را اجرا می‌کرد. این الگوریتمی است که برای کم کردن نویز تصویر به صورت گسترده در عکاسی نجومی استفاده می‌شود. در iPhone 5 عکس با الگوریتمی کاملا پیشرفته کوچک می‌شود و سپس برای اینکه کسی نفهمد! دوباره به صورت دیجیتالی به 8 مگاپیکسل باز گردانده می‌شود. این عمل به هر صورت عوارضی جانبی را در کیفیت تصویر ایجاد می‌کرد. دوربین 5s دیگر به انجام چنین کارهایی احتیاج ندارد و عکس‌هایش واقعی هستند. در تست‌های انجام شده نیز همواره عکس‌های شرایط نوری ضعیف 5s بهتر از 5 به نظر می‌رسند.

برخلاف دوربین بعضی گوشی‌های هوشمند سطح بالای امروزی، دوربین 5s فاقد لرزش گیر تصویر اپتیکال است. این در حالیست که تا به حال HTC، LG و نوکیا گوشی‌هایی با این قابلیت را ارائه کرده‌اند و همواره از عملکرد این سیستم آن‌ها راضی بودیم. در عوض این گوشی از لرزش گیر تصویر دیجیتالی بهره می‌برد که عملکردی قابل قبول دارد. به هر صورت اگر سیستم لرزش گیری اپتیکال تصویر را در iPhone 6 ببینیم قطعا ذوق زده خواهیم شد!

اپل همچنان یکی از بهترین مودهای عکاسی اتوماتیکی که تا به حال بر روی یک گوشی هوشمند دیده‌ایم را بر روی 5s قرار داده است. شاید خیلی‌ها به دنبال تنظیمات کاملا دستی هم باشند ولی برای بیشتر کاربران، عکاسی اتوماتیک کاربردی‌تر است. عکاسی با 5s فوق‌العاده سریع است و این گوشی آن را مدیون سیستم عامل iOS7 و پردازنده‌ی A7 می‌باشد. آن قدر سریع که عکاسی پیاپی دوربین آن به 10 فریم بر ثانیه رسیده است. برای این کار کافیست که بر روی Burst mode بروید و انگشتتان را بر روی دکمه‌ی مجازی شاتر نگه دارید. عکاسی می‌تواند تا 999 شات ادامه پیدا کند. عکس‌های گرفته شده به صورت خودکار و هوشمند ترکیب می‌شوند تا گالری عکس‌های شما به یکباره با تعداد زیادی عکس اشغال نگردد. اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار می‌تواند آن عکس‌هایی که به نظرش مهم‌تر می‌آید را انتخاب کند. ولی در نهایت شما مختار هستید که هر چند تا از عکس‌ها را که خواستید انتخاب کنید. همه‌ی عکس‌ها نیز به طور کامل بر روی کارت حافظه ذخیره می‌شوند.

 

دوربین 5s مجهز به فلاش دوقلوی LED جدیدی هم هست. فلاشی که اپل آن را True Tone Flash می‌خواند. در حقیقت اپل به جای اینکه مثل مدل پیشین از تک فلاش LED استفاده کند، از دو فلاش LED با دو رنگ متفاوت بهره برده است. یکی از آن‌ها رنگ سرد متمایل به آبی و دیگری رنگ گرم متمایل به نارنجی دارد. دوربین می‌تواند قدرت هرکدام از این فلاش ها را به صورت جداگانه تنظیم کند تا مقدار صحیحی نور سرد یا گرم به صحنه بتابد. بدین ترتیب رنگ‌های عکس طبیعی‌تر خواهند شد. کاملا مشهود است که اپل قصد داشته عملکرد عکاسی دوربین این گوشی را در شرایط ضعیف نوری حتی با استفاده از فلاش بهبود بخشد.

 

iPhone 5s و iPhone 5c هر دو از دوربین جلوی مشابهی بهره می‌برند. دوربینی که آن را FaceTime HD نامیده‌اند و نسبت به دوربین جلویی iPhone 5 پیشرفته تر است. پیکسل‌های این دوربین هم درشت‌تر شده‌اند و سایز آن‌ها از 1.75 میکرون به 1.9 میکرون افزایش یافته است. این بدین معناست که سایز سنسور بزرگ شده است. اما رزولوشن و کمینه‌ی نسبت کانونی بر روی همان اعداد 720p و f/2.4 حفظ شده‌اند. پس عملکرد در شرایط نوری ضعیف این دوربین هم بهبود یافته است.

در نهایت، رابط کاربری دوربین هم تغییرات بنیادینی داشته و دیگر خبری از آن رابط کاربری خسته کننده قدیم در این گوشی نیست. امکانات و مود های مختلف عکاسی و فیلم برداری به این دوربین افزوده شده‌اند که تجربه عکاسی با آن‌را برای کاربر بسیار خوش آیند تر خواهد ساخت.

 

یکی دیگر از موارد جذابی که در این گوشی اضافه شده، امکان فیلم برداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD است. البته حالت استاندارد فیلم برداری این گوشی، با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است، اما می‌توان از مود اسلوموشن هم استفاده نمود. جالب‌تر اینکه می‌توان تنها یک قسمت انتخابی از فیلم را اسلوموشن کرد که نتیجه، بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در کل، شاید همگان انتظار داشتند که اپل بر روی گوشی جدید خود از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده نماید تا دوربین ارتقا یابد، اما اپل با استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی متحول شده خود، همانند HTC One یک قدم مثبت در راستای آگاه سازی کاربران برداشت تا ثابت نماید که مگاپیکسل بیشتر دلیل بر کیفیت بهتر نیست، و این موردیست که در این دوربین نیز، به خوبی اثبات گردید.

 


 

اپل، ناتوان از ساخت صفحه نمایش بزرگ‌تر با رزولوشنی بهتر؟

صفحه نمایش آیفون 5 اس چگونه است؟ صفحه نمایش این گوشی هم، همانند مدل پیشین یک صفحه نمایش 4 اینچی از نوع IPS است که رزولوشن 640×1136 را ارائه می‌نماید. در زمانی که تقریبا تمامی پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر رزولوشن Full HD را ارائه می‌کنند، رزولوشن این گوشی به نظر خنده دار و خجالت آور می‌رسد. اما آیا فکر می‌کنید کمپانی اپل، از تولید گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از 4 اینچ و یا با رزولوشن Full HD عاجز است؟ خیلی ساده‌لوحانه است که فکر کنیم این موضوع برای اپل سخت بوده، اما اصل قضیه به اصول این کمپانی بر می‌گردد. طبق یک قانون نانوشته در کوپرتینو، این کمپانی از هر چیزی در دستگاه های خود، به میزان کافی و مورد نیاز استفاده می‌نماید، و نه بیشتر. برای مثال، در زمانی که تقریبا میزان رم همه دستگاه های اندرویدی به 1 گیگابایت و بیشتر ارتقا پیدا کرده بودند، اپل کماکان بر روی 4S از 512 مگابایت رم استفاده می‌کرد، چرا که با توجه به قابلیت‌های iOS، این میزان برای دستگاه کافی بود، حتی اگر منجر به تمسخر از طرف سامسونگ در مقایسه با Galaxy S3 می‌شد. نام رتینا هم توسط همین کمپانی ایجاد شد، که بر طبق آن، حداکثر رزولوشنی که چشم انسان قادر به درک آن است و کافیست، همین میزان است. بنابراین اپل کماکان اعتقاد دارد که از این رزولوشن بیشتر، بی مورد است و به میزان کافی بسنده نموده، با اینکه این بار هم مضحکه رقیبان شده!

البته، پیش بینی ما این است که اپل بالاخره به ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر از 4 اینچ هم رو می‌آورد. گواه حرف ما، تناقضاتیست که بعد از فوت جابز یک به یک از اپل دیدیم. ابتدا اصرار جابز به عدم ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر از 3.5 اینچ نقض گردید و آیفون 5 با صفحه ای 4 اینچی و با توجیه مناسب بودن حداکثر 4 اینچ برای کار با یک دست تولید گشت. آیپد کوچک‌تر از 9.7 اینچی مورد دیگری بود که شاید اگر حیات استیو جابز ادامه پیدا می‌کرد، هنوز شاهد ورود آن به بازار نبودیم. و نهایتا، آیفون پلاستیکی موردیست که شاید اگر جناب جابز هنوز زنده بود و آن‌را می‌دید، از شدت عصبانیت دار فانی را وداع می‌گفت. بنابراین، می‌بینیم که سیاست‌های مدیر جدید اپل، چندان هم مطابق با استیو جابز نیست، بنابراین هیچ بعید نیست که برای آیفون نسل بعدی یعنی آیفون 6، که طبق تاریخچه باید یک تحول ظاهری هم داشته باشد، شاهد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، مثلا 4.7 اینچی باشیم. اما عملکرد صفحه نمایش آیفون 5 اس هم مانند آیفون‌های قبلی، جزو بهترین‌های زمان خود است. با اینکه به نظر ما دیگر نباید آیفون را با گوشی‌هایی همچون HTC One و یا Galaxy S4 به دلیل اختلاف ابعاد مقایسه نمود، اما از نظر عملکرد صفحه نمایش و تاچ، این گوشی هم در زمره بهترین‌هاست. از قدیم‌الایام، هرگاه می‌خواستیم عملکرد صفحه نمایشی را در زوایای مختلف محک بزنیم، آن‌را با گوشی‌های اپل مقایسه می‌کردیم، پس چندان دور از انتظار نبود که عملکرد این صفحه نمایش هم در زوایای مختلف، بی نقص باشد. اما کیفیت تصاویر و جزئیات چگونه هستند؟ میزان روشنایی رنگ سفید در این گوشی، مقداری کمتر از 5C و 5 و البته بهتر از دیگر رقباست، در مورد رنگ سیاه هم، اوضاع تقریبا به همین صورت است. البته در این قسمت، SuperAMOLED ها در مقایسه قرار ندارند.

تاچ دستگاه هم که بی نظیر به نظر می‌رسد. البته، عملکرد تاچ دستگاه به موارد مختلفی مربوط می‌شود، از جمله میزان حساسیت سخت افزاری، بهینه بودن نرم افزاری در سیستم عامل از این مهم سهم دارند. اما در تست‌هایی که توسط شرکتی با نام Agawi صورت پذیرفته، سرعت پاسخ‌دهی و یا در واقع واکنش iPhone 5S به لمس‌ها، بیش از 2 برابر از Galaxy S4، Lumia 928، HTC One و حتی Motorola Moto X سریع‌تر است. به هر حال، با اینکه خیلی‌ها منتظر معرفی آیفون جدید با صفحه نمایش Full HD بودند، اپل این گوشی را با همان صفحه نمایش قبلی معرفی نمود تا طرفدارانش در این مورد، حرفی برای گفتن نداشته باشند. ولی فراموش نکنیم که با این حال، هرچقدر هم که بر روی این صفحه نمایش زوم نمایید، موفق به دیدن پیکسل‌ها نخواهید شد و کار با آن، همواره لذت بخش خواهد بود.

 

 

بر روی شارژ این گوشی چقدر حساب کنیم؟

مانند سال‌های قبل، این بار هم اپل از اعلام ظرفیت باتری خود داری نمود و فقط به اعلام میزان شارژ دهی آن بسنده کرد. اما ما قصد نداریم میزان اعلامی اپل را بازگو نماییم، بلکه نتیجه تست‌ها واقعی‌تر و گویاترند. در مرورگری اینترنت با Wi-Fi، باتری این گوشی عملکردی شبیه به برادران اپلی خود داشت که حدود 9 ساعت بود، البته در همین تست، LG G2 حدود 2 ساعت و HTC One حدود 1 ساعت بیشتر دوام آورند. اما در مرور صفحات وب با سیم کارت، اوضاع iPhone 5S بهتر شد و بیشترین شارژ دهی را از خود به نمایش گذارد که حدود 8.5 ساعت بود. برای مکالمه هم، می‌توان تا حدود 9 ساعت بر روی این گوشی حساب نمود که در مقابل 23 ساعت LG G2 یا 14 ساعت HTC One و 12 ساعت Moto X، به میزان قابل توجهی کمتر است. اگر پیش‌تر هم از یکی از گوشی‌های اپل استفاده نموده‌اید، می‌توانیم به طور کلی بگوییم که عملکرد باتری این دستگاه هم شباهت بسیاری به دیگر گوشی‌های اپل دارد و چندان پیشرفتی نداشته.

 

 

 

iOS 7، تخت؟ عمیق؟

با معرفی نسل جدید آیفون‌ها، نسخه نهایی سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS 7 هم معرفی شد. ویدئوی معرفی iOS 7 را میتوانید اینجاببینید. بعد از افتضاحی که اسکات فورستال در مورد برنامه Maps بر روی iOS 6 به بار آورد که منجر به از دست دادن شغلش در اپل هم شد، تیم کوک مسئولیت طراحی نسخه بعدی iOS را به پسر خلاق و دوست داشتنی اپل یعنی جانی آیو سپرد. آیو هم از همان ابتدا هدف خود را اعلام نمود، ساده تر کردن iOS و عمق دادن به آن. با اینکه این سیستم عامل به طور کلی متحول شده، اما هنوز هم طراحی آن به گونه ایست که در اولین نگاه به آن، به یاد نسخه های قبلی بیافتید. البته، نقش رنگ‌ها در این نسخه بسیار زیاد شده، چرا که با دیدن این نسخه، رنگ آمیزی آیکون‌ها کاملا برایتان خود نمایی می‌نماید و حتی شاید برای برخی، مقداری بچه‌گانه به نظر برسد. موارد بسیاری در iOS 7 تغییر یافته که سعی می‌کنیم به صورت خلاصه به همه آن‌ها اشاره ای داشته باشیم.

اولین تغییری که مشاهده می‌نمایید، نحوه باز شدن قفل صفحه نمایش است که دیگر خبری از آن نوار معروف نیست و کل صفحه را باید به سمت دیگر بکشید. البته با وجود تاچ آی‌دی که در ادامه توضیح می‌دهیم، این صفحه چندان نیازی به کشیده شدن به سمت راست  نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

Control Center

اما اپل هم مجبور شد بالاخره از یک امکان بسیار کاربردی اندروید تقلید نماید و Notification Bar موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی را، با نام Control Center شبیه سازی نماید. البته خلاقیت بسیاری به خرج داده‌اند و برای اینکه کسی متوجه تقلید آشکارای آن‌ها نشود، این نوار را در قسمت پایینی صفحه نمایش تعبیه کرده‌اند که با کشیدن انگشت به بالا، نمایان می‌گردد! از مواردی که در این نوار می‌توان آن‌ها را کنترل نمود، می‌توان به پخش موسیقی و صدای دستگاه، حالت Airplane، خاموش یا روشن نمودن Wi-Fi، BlueTooth، Don’t Disturb و قفل چرخش صفحه نمایش اشاره نمود. همچنین کلید های میانبر AirDrop، ساعت، دوربین و البته میزان روشنایی صفحه نمایش نیز وجود دارند.

 

مورد دیگری که در گوشی‌های ساخت اپل آزار دهنده بود، عدم امکان ارسال و دریافت فایل‌ها از طریق BlueTooth بود. حال اپل، این مورد را مقداری تعدیل نموده. چرا میگوییم تعدیل؟ به این علت که هنوز هم این مورد در مورد انتقال داده بین دستگاه های اپل با دیگر دستگاه‌ها وجود دارد و فقط در مورد محصولات خود این کمپانی با وجود AirDrop برطرف گشته. AirDrop یک شبکه محلی ایجاد می‌نماید و به کاربران اپل که نزدیک به این محل هستند این اجازه را می‌دهد که فایل‌های خود را با یکدیگر به صورت بی سیم به اشتراک بگذارند.

 

iTunes رادیو هم به iOS 7 اضافه شده که برای طرفداران برنامه iTunes، می‌تواند یک خبر خوش باشد. اما با استفاده از Facetime در iOS7، زین پس می‌توان مکالمات صوتی هم داشت که احتیاج به پهنای باند کمتری دارد و با اینترنت‌های کم سرعت هم قابل استفاده است. Safari هم بهبودهایی داشته و امکان Full Screen کردن آن برای مرور صفحات اینترنت وجود دارد.

 

 

 

 

Spotlight Search

حتما نوار جستجوی معروف اپل را به یاد دارید؟ صفحه ای که در منتها علیه سمت چپ صفحات منو قرار داشت و می‌شد در آن، در بین همه محتوای موجود به جستجو پرداخت. خوب از این صفحه دیگر خبری نیست! البته نگران نشوید، این بدان معناست که برای دسترسی به صفحه Spotlight، کافیست در هر صفحه ای که هستید، انگشتتان را از بالا به پایین بکشید تا این نوار بسیار کاربردی پیش رویتان حاضر شود و بگوید " در خدمتم ارباب " .

کاغذ دیواری‌های پویا، قابلیت دیگری هستند که در iOS 7 اضافه شده‌اند. البته نمی‌توان این عکس‌های پس زمینه متحرک را قابلیت نامید، اما به هر حال برای اولین بار بر روی iOS 7 این عکس‌ها قرار گرفته‌اند که عملکردشان شبیه به Live Wallpaper های اندروید است، اما همانند آن‌ها نیست. بلکه با سنسور های حرکتی و با حرکاتی که به دستگاه می‌دهید حرکت می‌کنند، نه با مرور صفحات مختلف منو. به نظر می‌رسد، با وجود چیپ M7، این Dynamic Wallpaper ها، بار اضافی را بر روی دوش باتری نیندازند و در عمر باتری تاثیر بسزایی نداشته باشند.

Siri هم بسیار هوشمند تر از قبل شده و نتایج بهتری را ارائه می‌کند، با اینکه هنوز هم کارایی این دستیار حداقل در ایران چندان چشمگیر نیست. مورد مهمی که به سیری اضافه شده، قابلیت تربیت آن برای شناخت کلمات و یا نام‌های خاص هستند که برای کاربران آیفون، بسیار خوش آیند است. پیش‌تر تقریبا نمی‌شد با گفتن یک نام ایرانی از دفتر تلفن، شماره شخص مورد نظر را از طریق سیری گرفت، اما با قابلیت یاد گیری سیری، می‌توان به آن نام‌ها را آموخت.

 

 

 

گالری عکس ها

اما گالری عکس‌ها هم دست‌خوش تغییراتی گشته و نحوه مرتب کردن عکس‌ها می‌تواند به خواسته کاربر تغییر کند. طوری که می‌توان انتخاب کرد که عکس‌های ثبت شده در تاریخ X و یا در مکان Y را نمایش دهد.

راستی، پیش از این برای داشتن برنامه‌هایی همچون iMovie ، iPhotoو  iWork که منحصر به iOS بودند باید مبلغی را پرداخت می‌کردید، اما در تصمیم جدید کوپرتینو، این برنامه‌ها نیز رایگان شدند.

نوار Notification بالایی هم مانند گذشته وجود دارد و هشدارها از طریق این نوار به اطلاع کاربر خواهند رسید. اما قابلیت مالتی تسکینگ هم در iOS 7 وجود دارد و با دو مرتبه فشار دادن کلید Home، لیست برنامه های باز را مشاهده می‌نمایید و با کشیدن هر کدام به بالا، می‌توانید آن‌ها را به طور کامل ببندید. در کل، هنوز می‌توان این سیستم عامل را برترین سیستم عامل موجود بر روی گوشی‌های هوشمند دانست، البته سایه سنگین اندروید با پیشرفت‌های چشمگیرش کاملا بالای سر iOS احساس می‌گردد و شاید سال آینده در نقد آیفون 6، دیگر نتوانیم سیستم عامل اپل را برترین بدانیم.

 

 

 

 

 

 

 

و بالاخره نو آوری اپل !

 

کل مدت کنفرانس اپل، تا قبل از معرفی تاچ آی‌دی، برای طرفداران این کمپانی دلهره و اضطراب بود، که آیا اپل باز هم می‌خواهد مانند آیفون 5، یک گوشی بدون نو آوری معرفی نماید؟ آیا این گفته که با فوت استیو جابز، نو آوری هم از اپل رفت صحت دارد؟

اما در آخرین بخش سمینار، بالاخره لحظه موعود فرا رسید و با یک پیش زمینه در مورد معایب استفاده از رمز عبور و عدم تمایل بسیاری از کاربران از آن، نو آوری جدید اپل معرفی گشت : حسگر اثر انگشت !

یک حسگر با ضخامت تنها 170 میکرون و رزولوشن 500 پیکسل در اینچ که بر روی کلید Home تعبیه شده و با اسکن 360 درجه ای انگشت، قادر است حضور انگشت بر روی کلید Home را حس نماید و حتی احتیاجی به فشردن کلید نیست. با وجود این سنسور، حتی خرید از آیتیونز از این به بعد با اثر انگشت انجام می‌پذیرد که روش جدیدی در خرید های اینترنتیست. باید از این امکان خوشحال باشیم، چرا که احتمالا به زودی روزی خواهد رسید که شما هم قادر باشید تنها از طریق اثر انگشتتان، از سایت دیجی کالا هم خرید نمایید. بنابراین باید گفت خداحافظ رمز عبور!

 

با وجود این حسگر، در هنگام کار با این گوشی، احساس حضور در فیلم‌های امنیتی به شما دست می‌دهد! گوشی را بر می‌دارید، انگشتتان را بر روی کلید هوم می‌گذارید و ... تمام، شما مجاز به استفاده از گوشی هستید. و البته، فقط شما مجاز به استفاده از گوشی هستید و این یعنی امنیت بیشتر برای کاربر. حتی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی هم، فقط ناراحت گوشی از دست رفته‌تان خواهید بود، و نگرانی اطلاعات یا عکس‌های شخصیتان را نخواهید داشت.

عملکرد این سنسور شگفت زده‌تان خواهد کرد. ابتدای به امر باید چند ثانیه ای را به شناساندن یک یا چند انگشت خود به سنسور تخصیص دهید. چرا که حسگر به اسکن 360 درجه ای انگشت شما خواهد پرداخت. بعد از آن، فقط کافیست هر بار انگشت را از هر جهتی بر روی کلید هوم بگذارید تا با اسکن شدن اثر انگشت، قفل صفحه نمایش باز گردد. خوشبختانه، سرعت عمل TouchID هم به اندازه ای خوب است که حوصله کاربر را سر نبرد و او را از خداحافظی با رمز عبور، پشیمان نکند.

 

 

راستی، شما هم جزو افرادی هستید که بابت حریم خصوصی خود نگرانید و فکر می‌کنید که با وجود این حسگر، اثر انگشت شما در اختیار دستگاه های امنیتی آمریکا قرار خواهد گرفت؟ خوب نمی‌دانیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر، اما اپل تضمین داده که این اطلاعات کاملا در داخل گوشی محفوظ خواهد ماند، هرگز به سرورهای این کمپانی منتقا نمی شوند و جایشان کاملا امن است. این نو آوری اپل، می‌تواند آینده خرید های اینترنتی را متحول نماید.

البته، تقریبا از بعد از معرفی این گوشی، گروه های بسیاری در جهان در پی هک کردن این حسگر هستند که تا به امروز این اتفاق نیفتاده، اما به هر حال بعید هم نیست که روزی گروهی موفق به این مهم گردد، چرا که این محصول ساخته بشر بوده و عاری از خطا نیست، اما تجربه ثابت کرده که اپل، کمپانی‌ای نیست که یک گوشی را با چنین ایراد بزرگی به بازار روانه سازد. در ضمن، در صورت پیدا شدن خطا بر روی آن هم، امکان رفع نرم افزاری ان وجود خواهد داشت. بنابراین، از این نو آوری جدید لذت ببرید و زیاد فکرتان را درگیر این موضوعات نسازید که آیا امنیت دستگاه کافیست یا خیر؟ به هر حال، امنیت این سنسور از رمز 4 رقمی قبلی، بیشتر است.

 

 


جمع بندی

آینده نگرانه ترین آیفونی که تا به حال تولید شده. این درست‌ترین تعبیریست که خود اپل در مورد گوشی جدید خود گفته. واقعا به نظر می‌رسد با وجود پردازنده 64 بیتی، چیپ M7 و حسگر اثر انگشت، در آینده شاهد حضور صدها و شاید هزاران برنامه جهت استفاده از پتانسیل این موارد خواهیم بود که مسلما، همه آن‌ها در جهت بهتر شدن تجربه کاری کاربران آیفون خواهند بود. ممکن است وجود هر یک از این‌ها را امروز نتوان چندان حس نمود، اما احتمالا تا چند ماه دیگر با خود بگوییم، چطور تا الان بدون حسگر اثر انگشت با گوشیمان کار می‌کردیم؟ آیفون 5S را یکی از برترین گوشی‌های تولید شده تا به امروز می‌نامیم، چرا که در همه جوانب این گوشی عملکردی عالی را از خود به نمایش می‌گذارد. در واقع، آیفون جدید را می‌توان در سه جمله این‌گونه تعریف نمود : پردازشگر A7 و M7،  دوربین فوق‌العاده و تاچ آی دی. یک‌بار دیگر شاهد معرفی یک تلفن هوشمند خارق‌العاده از اپل بودیم که باز هم به ما ثابت نمود که چرا اپل همواره پیشروست !

 

 

ویدئوی نقد و بررسی iPhone 5Sq

 

 

 منبع. دیجی کالا


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 21:25 | نویسنده : حسين قائدى |

 

هر گجتی خرده‌فرهنگ مخصوص به خودش را دارد. احتمالا از دوستانتان شنیده‌اید که هنگامی که گوشی شارژ میشود نباید با آن مکالمه کرد یا موقع خواب نباید گوشی را زیر بالش گذاشت.این نقل قول‌ها قسمت مهمی از خرده‌فرهنگی است که آیفون با خود به همراه آورد. اما کدام یک از این افسانه‌ها ریشه در حقیقت دارند و کدام یک از آن‌ها صرفا داستان‌اند؟ با ما در ادامه همراه باشید.

ipad-air-battery-feature

 

 

 

هر شارژری به غیر از شارژر اصلی اپل برای آیفون خطرناک است.

اگر شارژر شما در یک شرکت شناخته شده تولید شده و رو بسته بندی‌اش made for the iphone/ipad چاپ شده گوشیتان را با خیال راحت شارژ کنید ولی اگر از شارژرهای ارزان قیمت و تقلبی استفاده میکنید پیشنهاد میکنم هرچه سریعتر از شرش خلاص شوید! شرکت‌های متفرقه برای کم کردن هزینه‌ی تولید تمام مکانیزم‌های امنیتی استاندارد سیم‌های شارژر را کنار میگذارند. شاید ندانید تمام حوادث انفجار باتری آیفون بخاطر استفاده از شارژر تقلبی اتفاق افتاده.

 

وقتی گوشی در حال شارژ شدن است از آن استفاده نکن!

یک سال پیش خبرِ “منفجر شدن آیفون یک زن چینی،وقتی که داشت با اسمارت فون در حال شارژ شدنش کار میکرد” منتشر شد. افسانه بالا، میراث این خبر است. در واقع علت انفجار آن آیفون استفاده کردن از آن در حین شارژ شدنش نبود، استفاده از شارژر تقلبی بود. بنابراین بدون هیچ نگرانی‌ای با آیفون در حال شارژتان بازی کنید،منفجر نمیشود!

 

در طول شب آیفون را در شارژ نگه ندار!

آخرین کاری که بیشتر ما قبل از خواب میکنیم به شارژ زدن تلفن‌های همراهمان است. خیلی‌ها اعتقاد دارند بیش از حد در شارژ ماندن گوشی باعث صدمه دیدن باتری میشود.این گزاره هرچند در مورد خیلی از گجت‌ها صادق است اما شامل آیفون نمیشود و به محض پر شدن باتری، فرایند شارژ قطع میشود.

 

فقط وقتی باتری کاملا خالی شد آیفون را شارژ کن!

کاملا اشتباه! باتری‌های  لیتیوم-یون (مثل باتری آیفون) در صورتی که کاملا خالی شوند آسیب میبینند و ناپایدار میشوند. همیشه قبل از خالی شدن کامل باتری گوشی را شارژ کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 21:19 | نویسنده : حسين قائدى |

 

مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 145 گرم - مقاوم در برابر آب ، مناسب برای عکاسی
پردازنده:Exynos 5 Octa 5422 Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 5.1 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 432 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث
دوربین:16.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات:قطب نما - باتری 2800 میلی آمپر ساعتی
مشخصات کلی
تعداد سیم کارت یک سیم کارته
ابعاد 142 × 72.5 × 8.1 میلی‌متر
وزن 145 گرم
جنس بدنه پلی کربنات
پردازنده
چیپست Exynos 5 Octa 5422 Chipset
مدل پردازنده‌ی مرکزی Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی 1.3 & 1.9 گیگاهرتز
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628 MP6
صفحه نمایش
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی خازنی از نوع Super AMOLED
تکنولوژی صفحه نمایش Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش اصلی 5.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی 1080 × 1920
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 432 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش اصلی 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 3 که در برابر جذب اثر انگشت نیز مقاوم است - صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان (Multi-Touch Input Method) - دارای قابلیت کنترل لمسی (Touch-Sensitive Controls) - مجهز به حسگر سه محوره ژیروسکوپ (Three-axis Gyro Sensor) - دارای حسگرProximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه (Proximity Sensor) - دارای حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate
حافظه
حافظه داخلی 16384 مگابایت
حافظه RAM 2048 مگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
نوع کارت حافظه قابل نصب Micro SD
توضیحات کارت حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی MicroSD تا 128 گیگابایت
شبکه های ارتباطی
باند شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
باند شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G
توضیحات 4G متفاوت در نسخه های مختلف
GPRS
Edge
توضیحات Edge HSDPA , 42.2 Mbps; HSUPA , 5.76 Mbps; LTE , Cat4, 50 Mbps UL, 150 Mbps DL
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot
GPS
توضیحات GPS A-GPS به همراه GLONASS
NFC
بلوتوث
نسخه بلوتوث نسخه‌ی 4.0 همراه با A2DP , LE , EDR
USB
نسخه USB MicroUSB نسخه‌ی 3.0 همراه با USB On-the-go
دوربین
دوربین
کیفیت دوربین 16.0 مگاپیکسل
اندازه تصاویر 2988 × 5312
قابلیت فیلمبرداری
ابعاد فیلم 1080p 1920 × 1080
سرعت فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه
توضیحات فیلم قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD 1080p در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل و با سرعت 60 فریم بر ثانیه
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش LED
سایر قابلیت های دوربین سایز حسگر : 1/2.6
قابلیت فیلمبرداری HD و عکسبرداری به طور همزمان
قابلیت عکاسی HDR 
قابلیت ثبت موقعیت مکانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها (Geo-Tagging)
فوکس لمسی (Touch Focus )
قابلیت تشخیص چهره و لبخند
لرزشگیر دست (Image Stabilization)
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی دوربین دوم با کیفیت عکاسی 2 مگاپیکسل و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت FullHD 1080p در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه
صدا
فیش 3.5 میلیمتری صدا
نوع زنگ MP3 , WAV
تماس ها
دفترچه تلفن
توضیحات دفترچه تلفن تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
اطلاعات تماس ها
مشخصات اطلاعات تماس ها تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل Android
نسخه سیستم عامل 4.4 KitKat
ورژن سیستم عامل 4.4.2
جاوا
مایکروسافت آفیس
PDF
sms
mms
ایمیل
Push Email
Instant Messaging
مرورگر وب HTML5
پخش موسیقی
فرمت موسیقی MP3 /WAV/eAAC+/FLAC
پخش ویدئو
فرمت پخش ویدئو MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263
ضبط صدا
بازی دارد; با قابلیت دانلود
سایر مشخصات
رادیو
جک هندزفری
قطب نما
حسگر ها حسگر فشارسنج (Barometer)
حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor)
حسگر Proximity (مجاورت) برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگامی که کاربر گوشی را به گوش خود نزدیک می‌کند (Proximity Sensor)
حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری ( Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate)
حسگر درک دستورات حرکتی (Gesture)
حسگر سنجش ضربان قلب (Heart Rate)
سنسور قطب نما ( Compass )
سنسور تنظیم نور و رنگ های صفحه نمایش بر اساس نور محیط ( RGB ambient Light )
سنسور های بررسی امن بودن منافذ گوشی جهت نفوذ آب ( Hall )
سنسور اثر انگشت ( Fingerprint )
فرمان صوتی
نوع باتری یون-لیتیوم
ظرفیت باتری 2800 میلی آمپر ساعتی
زمان انتظار 390 ساعت
زمان مکالمه 21 ساعت
سایر قابلیت ها تنها از سیم کارت های میکرو (Micro Simcart) پشتیبانی می کند
دارای گواهی IP67: مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار
مجهز به حسگر اثر انگشت و سنجش ضربان قلب
مجهز به سیستم مدیریت انرژی پیشرفته (Power Saving Mode)
مجهز به سیستم فرمانبری صوتی پیشرفته S-Voice
مجهز به تکنولوژی Smart Stay برای خاموش شدن صفحه در اثرعدم نگاه کردن کاربر
50 گیگابایت فضای رایگان Dropbox
میکروفن داخلی با فیلتر جلوگیری از صداهای مزاحم ( Noise Cancellation)
خروجی TV-out به کمک رابط MHL 2 A/V
دارای SNS بصورت یکپارچه
مجهز به برنامه تدوین عکس و ویدئو
مجهز به برنامه تدوین فایل های متنی شامل Word, Excel, PowerPoint, PDF
اقلام همراه گوشی باتری
شارژر
دفترچه راهنما
هندزفری

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 19:21 | نویسنده : حسين قائدى |

 

در ماه فوریه گزارشی منتشر شد که از “کسری موجودی صفحه یاقوت کبود برای تولید انبوه همزمان آیفون ۶ و آی‌واچ” حکایت میکرد و پیشبینی میکرد که در این نسل، تنها ساعت‌های هوشمند اپل با یاقوت کبود مجهز شوند.

Featured17

 

 

 

حالا تحلیگر سایت GforGame، مارک مارگولیس، با بررسی و آنالیز زنجیره‌ی تامین قطعات شریک تجاری اپل،GT Advanced Technology، طی گزارشی اعلام کرده که ظرفیت تولید تا دویست ملیون قطعه یاقوت کبود در سال توسط این شرکت وجود دارد.

نمایشگرِ ضدخش و پوشیده شده با یاقوت کبود قطعا مشتری‌های زیادی را به سمت نسل بعدی آیفون جذب میکند و تلاش اپل برای مجهز کردن پرچمدارش آینده‌اش به این تکنولوژی منطقی به نظر میرسد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 4:32 | نویسنده : حسين قائدى |

 

ده روز  قبل خبر از عرضه‌ی قریب الوقوع iOS 7.1.2 دادیم.این آپدیت با سه روز تاخیر نسبت به زمان اعلام شده، دیشب برای iDeviceها منتشر شد.

9656-1520-140620-712-l

 

iOS 7.1.2 مشکل رمز گذاری فایل‌های ضمیمه شده  به ایمیل و خطا در اتصال برخی تجهیزات جانبی‌ (مثل اسکنر‌های بارکد) را حل میکند و پشتیبانی بهتری از iBeacon دارد. حجم این آپدیت ۳۰ مگابایت است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 4:29 | نویسنده : حسين قائدى |

وابستگی ما به تلفن‌های همراهمان به قدری زیاد شده که روشن نشدن گوشی بعد از خالی شدن شارژش و یا اساسا شارژ نشدن آن میتواند تبدیل به یک کابوس تمام عیار شود. خبر بد اینکه اگر برای شارژ کردن آیفون ۵ از شارژرهای متفرقه استفاده میکنید، این کابوس دیر یا زود دامن گیرتان میشود. اما چرا شارژرهای تقلبی به گوشی‌ آسیب وارد میکنند؟

iphone_5_lightning_cable_attached_hero

شارژرهای متفرقه، در تنظیم کردن مقادیر بزرگ ولتاژ و جریان خوب عمل نمیکنند و این موضوع باعث میشود به چیپ U2 IC روی برد اصلی دستگاه آسیب وارد شود. این چیپ شارژ شدن باتری، دکمه‌ی خاموش/روشن و چند عملکرد دیگر USB را تنظیم میکند. در صورتی که به این چیپ آسیب وارد شود پس از خالی شدن کامل شارژ باتری، گوشی دیگر روشن نمیشود و حتا اگر باتری تلفن را عوض کنید پس از تمام شدن شارژ آن هم دچار معضل مشابه میشوید. اگر از شارژرهای تقلبی استفاده میکردید و آیفون ۵تان دیگر روشن نمیشود، از تعمیرکار بخواهید نگاهی به چیپ U2 IC گوشیتان بیندازد.اگر هم در آینده شارژر فابریک گوشیتان خراب شد و به دنبال جایگزین میگشتید فریب قیمت ارزان شارژرهای تقلبی را نخورید.آیفون ۵ شما بیشتر از این حرف‌ها می‌ارزد! هشدار: شارژرهای تقلبی میتواند آیفون ۵ را از کار بیندازد! وابستگی ما به تلفن‌های همراهمان به قدری زیاد شده که روشن نشدن گوشی بعد از خالی شدن شارژش و یا اساسا شارژ نشدن آن میتواند تبدیل به یک کابوس تمام عیار شود. خبر بد اینکه اگر برای شارژ کردن آیفون ۵ از شارژرهای متفرقه استفاده میکنید، این کابوس دیر یا زود دامن گیرتان میشود. اما چرا شارژرهای تقلبی به گوشی‌ آسیب وارد میکنند؟ شارژرهای متفرقه، در تنظیم کردن مقادیر بزرگ ولتاژ و جریان خوب عمل نمیکنند و این موضوع باعث میشود به چیپ U2 IC روی برد اصلی دستگاه آسیب وارد شود. این چیپ شارژ شدن باتری، دکمه‌ی خاموش/روشن و چند عملکرد دیگر USB را تنظیم میکند. در صورتی که به این چیپ آسیب وارد شود پس از خالی شدن کامل شارژ باتری، گوشی دیگر روشن نمیشود و حتا اگر باتری تلفن را عوض کنید پس از تمام شدن شارژ آن هم دچار معضل مشابه میشوید. اگر از شارژرهای تقلبی استفاده میکردید و آیفون ۵تان دیگر روشن نمیشود، از تعمیرکار بخواهید نگاهی به چیپ U2 IC گوشیتان بیندازد.اگر هم در آینده شارژر فابریک گوشیتان خراب شد و به دنبال جایگزین میگشتید فریب قیمت ارزان شارژرهای تقلبی را نخورید.آیفون ۵ شما بیشتر از این حرف‌ها می‌ارزد!

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 4:26 | نویسنده : حسين قائدى |

صفحه نمایش 12.2 اینچی

تقویت سرگرمی و بهبود کارآمدی.

چه در حال تماشای یک نقش آفرینی هنری هستید و چه می خواهید فایل سخنرانی خود را ایجاد کنید، در هر صورت کارتان را با GALAXY NotePRO انجام دهید. صفحه نمایش 12.2 اینچی WQXGA (1600 × 2560) در واقع به معنای سهم بیشتری از همه چیز است؛ رنگ های بیشتر، اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتر. صفحه نمایش همه کاره آن این امکان را برای شما فراهم می سازد تا به گشت و گذار بین مجلات دیجیتالی پرداخته، اسناد کاری غنی از جزئیات خود را بازبینی کنید یا از تماشای فیلم های دلخواه خود با بلندگوهای دوگانه لذت ببرید.

Multi Window

قابلیت انجام چهار کار هم زمان ، چهار روش مختلف.

به جای سر در گم شدن بین عملکردها و برنامه های کابردی می توانید چند پنجره داشته باشید و چندین کار را در پنجره های مختلف انجام دهید. قابلیت Multi Window بدین معناست که هم‌زمان چهار نمای صفحه مختلف در اختیار خواهيد داشت. بنابراین می‌توانید هم‌زمان به گشت و گذار در اینترنت بپردازید، یک ویدیو را تماشا کنید، یک سند را ویرایش نمایید و به انجام یک بازی بپردازید. آیا این بیشترین بازدهی نمی‌باشد؟

جلسات الکترونیکی

برگزاری جلسات آسان‌تر شده است. مشکلات استفاده از کاغذ یا سرورها را به فراموشی بسپارید.


وقتی جلساتی را با کمک برنامه‌ جلسات الکترونیکی (e-Meeting) برگزار کنید، جلسات متمرکز تر، کارآمدتر و خوشایندتر خواهد بود. این قابلیت در واقع یک برنامه‌ریز شخصی با قابلیت‌های به اشتراک گذاری کامل می باشد. با استفاده از یک نقطه دستیابی یا اتصال Wi-Fi می‌توانید از طریق اشتراک گذاری هم‌زمان داده ها و یا یادداشت نویسی بر یک تخته سفید مشترک، شرکت کنندگان جلسه را به یکدیگر پیوند دهید.

دستور بدون لمس

همیشه به PRO خود دستور بدهید





با کمک قابلیت S Pen، تنها با یک کلیک با مقصد بعدی خود فاصله دارید. S Pen را بر روی هر قسمتی از صفحه نگه‌دارید، سپس جهت دسترسی سریع به پنج قابلیت بسیار مفید S Pen که شامل یادداشت عملکرد (Action Memo)، کلکسیونر عکس (Scrapbooker)، نوشتن روی صفحه S Finder , (Screen Write) و پنجره برنامه ها (Pen Window) می باشند، بر روی دکمه قلم کلیک کنید.

*تصاویر صفحه شبیه‌سازی شده می‌باشند

یادداشت عملکرد

هر چیزی که می‌خواهید هم‌اکنون یا در آینده به یادتان بماند را یادداشت کنید. با پیوند دادن یادداشت ها به اعمال می‌توانید کارهای مختلفی مانند تماس با شماره یا جستجوی آدرسی که یادداشت کرده اید را انجام دهید.

*تصاویر صفحه شبیه‌سازی شده می‌باشند

نوشتن روی صفحه

به سرعت از صفحه عکس بگیرید و قبل از اینکه آن را در گالری خود ذخیره کنید یا از طریق SMS، ایمیل یا سایر برنامه‌ها به اشتراک بگذارید، نکاتی که مدنظر دارید را برروی آن حاشیه‌نویسی کنید.

پنجره برنامه ها

از S Pen برای فراخوانی یک کار ساده استفاده کنید که به واسطه آن یک پنجره بالا می‌آید و در واقع تعریف جدیدی از قابلیت انجام هم‌زمان چند کار را ارائه می‌نماید.

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, | 3:52 | نویسنده : حسين قائدى |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.